Jaarcijfers 1999/2000 Navision Software

Datum nieuwsfeit: 18-08-2000

Persbericht:

Doelstellingen boekjaar Navision Software bereikt

Barneveld, 18 augustus 2000 - Fiscaal jaar 1999/2000 eindigend op 30 juni 2000 is voor Navision Software een ongewoon jaar geweest. Veranderende marktomstandigheden - van een substantiële groei in de eerste 6 maanden tot een onverwacht langzame markt in het laatste kwartaal - werden door Navision Software op 8 mei 2000 gerapporteerd.

Gebaseerd op voorlopige cijfers, verwacht Navision Software een omzetgroei van 36.8% voor boekjaar 1999/2000 ten opzichte van vorig jaar. Dit overtreft enigszins de verwachtingen van mei. Verwacht wordt dat de winst voor belastingen 12.8% van de omzet zal zijn, wat ook de voorspellingen van mei overtreft.

Navision Software ziet deze resultaten niet als een indicatie voor generieke verbeteringen in de marktomstandigheden en zal de investeringen overeenkomstig de huidige marktvisie blijven beheersen.

Navision Software zal haar jaarverslag op 14 september 2000 presenteren, waarin tevens de verwachtingen voor het komende boekjaar
2000/2001 worden bekendgemaakt.

Over Navision Software
Navision Software is de toonaangevende leverancier van bedrijfsbrede en e-business oplossingen voor middelgrote bedrijven. Naast een veelvoud aan beproefde branche oplossingen ondersteunt de software de unieke en onderscheidende kenmerken van ieder individueel bedrijf. Navision Software heeft vestigingen in meer dan 24 landen, ruim 980 partners, meer dan 40.000 klanten en meer dan 500.000 gebruikers. U vindt Navision Software Nederland op internet op www.navision.nl.

Voor meer informatie:

Navision Software Nederland B.V.
Ilco van der Bie
e-mail: (info@navision.nl)