Aalberts Industries neemt ANBO Fittings over

Datum nieuwsfeit: 18-08-2000

Aalberts Industries neemt ANBO Fittings over

Aalberts Industries N.V., genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs, zal in het kader van haar Flow Control Systems-activiteiten haar productprogramma uitbreiden met een volledig pakket stalen fittingen. Daartoe heeft Aalberts Industries alle aandelen van Van Roij Engineering B.V. overgenomen.

Van Roij Engineering brengt onder de merknaam ANBO reeds vele jaren stalen fittingen op de Nederlandse markt en is op dit gebied marktleider. In de afgelopen jaren ontwikkelde ANBO een nieuw zogenaamd "press fitting"-systeem voor de internationale markt. Daarnaast ontwikkelt en verkoopt ANBO speciale fittingsystemen aan OEM-klanten.

De ANBO-organisatie zal volledig binnen VSH fabrieken B.V. geïntegreerd worden. VSH zal vanuit haar vooraanstaande Europese positie met name de export van de ANBO-producten versneld kunnen ontwikkelen. De OEM-activiteiten van ANBO zullen gecombineerd worden met de VSH-activiteiten op dit gebied.

Met ruim NLG 13 miljoen omzet en gezonde marges zal de overname van de ANBO-activiteiten direct bijdragen aan de groei van winst. De overname past in de strategie om door middel van gerichte acquisities de productportfolio en daarmee de marktpositie van bestaande Aalberts Industries-activiteiten uit te breiden. Aalberts Industries zal de aandelentransactie uit eigen middelen betalen.

Langbroek, 18 augustus 2000
Contactpersoon: J. Aalberts