Wanadoo en Euronet verzorgen internettoegang Sail 2000

Datum nieuwsfeit: 18-08-2000

Sail 2000 grootste internetmanifestatie in millenniumjaar

EuroNet Internet en Wanadoo verzorgen internettoegang voor pers en publiek tijdens Sail 2000

Amsterdam, 18 augustus 2000 - Met ruim 100 hoogwaardige internetcomputers op locatie, 26 kilometer netwerkkabel en 48 internettechnici verzorgen EuroNet Internet en Wanadoo het grootste kortdurende internet-event van dit jaar: Sail 2000. Al lang voordat de manifestatie op 24 augustus van start gaat, zijn een volledige verzorgde website, een elektronisch logboek van de bark Europa en een informatieve nieuwssite 'online' gegaan. Officieel internettoeleverancier EuroNet Internet verzorgt de technische realisatie van de website, aansluitingen op locatie en de internetfaciliteiten in het Sail-perscentrum. Het internetmerk Wanadoo verzorgt de consumenteninformatie. Jean François Fallacher, marketing directeur van EuroNet: "Het is voor het eerst dat zulke oude schepen zoveel golven maken in de nieuwe media".

EuroNet Internet, de op twee na grootste leverancier van internetdiensten op de Nederlandse markt, heeft Sail 2000 aangegrepen om te tonen waartoe het bedrijf in staat is. Als zusteronderneming van Dutchtone (hoofdsponsor van Sail 2000) en dochter van France Telecom heeft EuroNet Internet alle technologische mogelijkheden aangewend om zowel bezoekers als thuisblijvers optimaal van Sail 2000 te laten genieten.

Op de officiële website www.sail2000.nl van het evenement staat alle informatie van het evenement overzichtelijk gerangschikt, alsook foto's en informatie over de schepen en een plattegrond van het haventerrein. "Bezoekers doen er verstandig aan om voorafgaand aan een bezoek aan de Amsterdamse Haven, zich eerst even op de website te oriënteren. Dat kan veel tijd besparen en levert bovendien heel veel voorpret op", zegt Harry van den Ameele, directeur marketing van Wanadoo. "Nieuwe abonnees van Wanadoo, waaronder ook de gratis leden, krijgen bovendien (zolang de voorraad strekt) een prachtige rondvaart door de haven aangeboden tijdens Sail 2000."

Internet-informatiepunten
Op het Sail 2000-terrein plaatst Wanadoo een zestal internet-informatiepunten, op elk van de zes publieksclusters één. De internetpunten zijn allen voorzien van zes Apple iMacs met internetaansluiting en een lichtkrant met het laatste nieuws over Sail 2000. De inhoud van de lichtkrant wordt verzorgd door de Stichting Sail Amsterdam. Bij de internetpunten kan alle informatie over Sail 2000 en de deelnemende schepen worden opgevraagd. Ook is het mogelijk live verslagen van Sail 2000 te bekijken en kunnen bezoekers het online spel 'Overstag' te spelen op de Wanadoo-Sail website: www.wanadoo.nl/sail2000/.

Wanadoo Roadshow
Tijdens Sail 2000 zal de Wanadoo Roadshow-truck aanwezig zijn op het Bravoplein, vlak bij de Dutchtone-publiekstent. Van 24 tot en met 27 augustus kan het publiek dagelijks van 10.00 tot 23.00 uur gratis kennismaken met internet: surfen, chatten, e-mailen. Een team van instructeurs geeft verschillende demonstraties op het gebied van zoeken via zoekmachines, online winkelen, e-mailen, downloaden en 'online gaming'. Mensen die zich bij de Roadshow-truck aanmelden als nieuwe abonnee maken kans op één van de drie MP3-spelers die dagelijks worden verloot.

Digitale foto's van Sail-bezoekers
Wie de herinnering aan Sail 2000 wil vastleggen en wil delen met anderen, maar zelf geen fototoestel bij zich heeft, kan ook terecht bij Wanadoo. Op verschillende plaatsen op het Sail-terrein kunnen bezoekers zich laten portretteren door professionele Wanadoo-fotografen met een digitale camera. Met behulp van een persoonlijke code kunnen de foto's vanaf de volgende dag bekeken worden via www.wanadoo.nl/sail2000. Wie wel zelf een camera bij zich heeft, kan zijn Sail-foto's door Wanadoo laten digitaliseren en op het web laten plaatsen. Meer over deze Webalbum-actie, die nog tot en met 31 augustus duurt, is beschikbaar op www.wanadoo.nl/webalbum/.

Over EuroNet Internet BV
EuroNet Internet BV behoort tot de selecte groep top-level Service Providers in Nederland. Sinds 1994 verzorgt EuroNet Internet producten en diensten voor de zakelijke markt, zoals inbelabonnementen, netwerkkoppelingen en de mogelijkheid tot het in huis beheren van websites en servers. Voor de consumentenmarkt biedt EuroNet Internet BV sinds 1999 de internetservice Wanadoo. Het portfolio van Wanadoo bestaat uit gratis en betaalde inbelabonnementen en kabelabonnementen, die in samenwerking met Casema op de markt worden gebracht. Een belangrijk onderdeel van Wanadoo is haar portal op www.wanadoo.nl. EuroNet Internet garandeert de bereikbaarheid en betrouwbaarheid van haar producten en diensten middels het beheer van een eigen IP-netwerk. EuroNet Internet is een dochteronderneming van Wanadoo S.A., dat voor 90 % eigendom is van France Telecom en een zusteronderneming van de Dutchtone Group. Meer informatie kunt u vinden op: www.euronet.nl.

/////

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
EuroNet Internet BV, Ellen Salverda, public relations EuroNet Internet, telefoonnummer: 020 - 53 55 218, mobiel 06 - 28 20 60 08, e-mail: (ellen@nl.euro.net)

EuroNet Internet BV, Annemieke van Herk, public relations Wanadoo, telefoonnummer: 020 - 53 55 229, mobiel 06 - 26 16 09 74, e-mail: (annemieke@nl.euro.net)