Overeenstemming over bod SHV holdings op NPM Capital

Utrecht / Amsterdam, 18 augustus 2000

NPM Capital:

* OVEREENSTEMMING OVER VOORGENOMEN BOD SHV HOLDINGS OP NPM CAPITAL
In vervolg op de persberichten van 14 juli jl. van SHV Holdings N.V. en NPM Capital N.V. delen beide directies tot hun genoegen mede, dat overeenstemming is bereikt over de voorwaarden en condities van het bod dat SHV Holdings voornemens is uit te brengen op alle uitstaande certificaten van gewone aandelen B en gewone aandelen A en B van NPM Capital.

SHV Holdings heeft het voornemen een bod te doen van EUR 67,50 in contanten per (certificaat van) aandeel NPM Capital. Het beoogde bod vertegenwoordigt een marktwaarde van NPM Capital van circa EUR 1,84 miljard en houdt een premie in van ongeveer 16% op de gemiddelde slotkoers van het aandeel NPM Capital over 30 beursdagen voorafgaand aan 14 juli 2000, de dag van de bekendmaking van gesprekken tussen SHV Holdings en NPM Capital over een mogelijk door SHV Holdings uit te brengen openbaar bod op alle uitstaande aandelen van NPM Capital.

NPM Capital biedt SHV Holdings een goede basis voor de ontplooiing van een nieuwe kernactiviteit. NPM Capital zal als zelfstandig opererende onderneming blijven voortbestaan, onder toezicht van een eigen Raad van Commissarissen. Ook na gestanddoening van het bod door SHV Holdings zal de strategie van NPM Capital ongewijzigd gericht blijven op het participeren in het risicodragend vermogen van hoofdzakelijk niet-beursgenoteerde ondernemingen, verspreid over diverse sectoren. SHV Holdings zal met haar financiële kracht en haar internationale netwerk bijdragen aan de verdere uitbouw van de activiteiten van NPM Capital.

Voor nadere bijzonderheden omtrent dit bod wordt verwezen naar het biedingsbericht dat naar verwachting vanaf 25 augustus 2000 verkrijgbaar zal zijn bij SHV Holdings en NPM Capital, alsmede bij ING Barings.

In verband met het voorgenomen bod van SHV Holdings wordt op woensdag
13 september a.s. om 10.30 uur in het Amsterdam Hilton Hotel een buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van NPM Capital gehouden.

NPM Capital N.V.

1007 JE Amsterdam