Politiebericht Flevoland: regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio 19-08-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, B. Timmer, 06 - 2277 9361

Vechtpartij
EMMELOORD - In de buurt van een bar aan de Lange Nering vond afgelopen nacht een vechtpartij plaats, waarbij drie mannen uit Emmeloord van resp. 19, 21, 24 jaar zijn aangehouden. De vechtpartij was volgens omstanders ontstaan door vervelend gedrag van de eerste twee, waarna de 24-jarige één van hen een klap gaf. In de daaropvolgende vechtpartij liep de 19-jarige een snee in zijn pols op en raakte een omstander, een vrouw van 34 jaar uit Emmeloord, gewond door rondvliegend glas. Beiden moesten voor hun verwondingen worden behandeld in het Dr. Jansenziekenhuis. De drie verdachten zijn voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Aanhouding straatrovers
ALMERE - Na een melding van een beroving op station Parkwijk heeft de politie gistermiddag twee mannen van 21 en 22 jaar uit Amsterdam aangehouden. Direct na de melding van de beroving van een 18-jarige Almeerder ging de politie ter plaatse en kon de twee verdachten aanhouden in de trein. De 21-jarige bleek tevens betrokken te zijn bij een eerdere beroving. Beiden zijn in verzekering gesteld en zullen worden verhoord.

ALMERE - Twee jongens van 17 en 18 jaar uit een Arnhem zijn gisteravond aangehouden in de Schipbeekstraat dankzij het uithoudingsvermogen en de mobiele telefoon van twee meisjes van dezelfde leeftijd uit Almere. Eén van de meisjes was zojuist door de jongens beroofd van haar mobiele telefoon, waarna de andere direct met de hare contact opnam met de politie. Ze volgden de jongens vanaf het Melissepad te voet, waarna ze verder gingen met de surveillancewagen van de gewaarschuwde politie. In de Schipbeekstraat werden beide verdachten onderschept en overgebracht naar het bureau, waarna nog twee mobiele telefoons in beslag zijn genomen. De verdachten zijn ingesloten voor verder verhoor.

Aanrijding met letsel
ALMERE - Gisteravond is een 47-jarige man uit Almere gewond geraakt toen hij op de kruising van het Spoorbaanpad met de Haagbeukweg met zijn scooter in botsing kwam met een 21-jarige automobilist uit Almere. De scooter werd aan de linkerkant geraakt door de auto, waarna zijn berijder met schouderletsel moest worden vervoerd naar het Flevoziekenhuis. De oorzaak van het ongeluk wordt onderzocht.

Rijden onder invloed
DRONTEN - Tijdens een surveillance op de Elburgerweg heeft de politie afgelopen nacht een 19-jarige automobilist uit Dronten aangehouden wegens rijden onder invloed. De man reed twee keer van de rijbaan de berm in, waarna de politie hem aanhield om hem te laten blazen. Hij blies 340 ug/l (0,8 promille) en kreeg een rijverbod van 2 uur en een transactie van 400 gulden.

ALMERE - Ter hoogte van wegwerkzaamheden aan de Westbaan van de A6 bij Almere is gistermorgen een 43-jarige automobilist uit Nijmegen onder invloed de linkervangrail ingereden. De man raakte daarbij gewond aan zijn hoofd en werd door de GGD naar het Flevoziekenhuis vervoerd. In samenwerking met Rijkswaterstaat werd de A6 op een aantal punten afgesloten en het verkeer omgeleid. De vangrail raakte over een lengte van 280 meter beschadigd en de auto is afgesleept. Het rijbewijs van de man is in beslag genomen en proces verbaal wordt opgemaakt.