KWPN Paardendagen in Ermelo

Datum nieuwsfeit: 19-08-2000
Koninklijke Nederlandse Federatie van Landelijke Rijverenigingen en Ponyclubs (KNF)

Van 19 t/m 26 augustus op het Federatiecentrum: de KWPN Paardendagen

Ermelo - De KWPN Paardendagen: dé ontmoetingsplaats voor sport- en fokkerijliefhebbers. Tijdens deze grandioze finale van het zomerseizoen wordt er om de nationale fokkerij- en sportkampioentitels gestreden.

Alle facetten van de kwaliteit van KWPN-paarden worden in vijf dagen nader belicht. De allerbeste Rijpaard-, Tuigpaard- en Gelderse merries en veulens van het keuringsseizoen 2000 en sportpaarden strijden om de nationale kampioenschappen. Ook in 2000 worden deze kampioenskeuringen gehouden op de terreinen van het Federatiecentrum in Ermelo.

Wat de KWPN-hengstenkeuring voor de hengsten is, is de Nationale Merriekeuring voor de merries. Via de provinciale Centrale Keuringen worden de allerbeste merries van Nederland uitgenodigd om deel te nemen aan de nationale keuringskampioenschappen. Niet alleen de beste keuringsmerries komen aan bod tijdens de KWPN Paardendagen; In deze week vinden ook de finales plaats van het NHS/KWPN kampioenschappen jonge springpaarden om de IAN Trofee, de NHS/KWPN kampioenschappen jonge dressuurpaarden om de PAVO Cup, de FSP/KWPN Nationale Veulenkeuring om de Broere Reizen Bokaal, het KWPN-kampioenschap Vrij Springen om de Interpolis Prijs en de Nationale Tuigpaardendag.