Vermissing Samantha Duric opgelost

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-08-2000
Persbericht 11.00 uur: Samantha Duric terecht

Vermissing Samantha Duric opgelost

UTRECHT De sinds zondag 13 augustus jongstleden vermiste Samantha Duric (11) uit Utrecht is terecht. De politie trof het meisje vrijdagavond 18 augustus omstreeks kwart over elf aan in een woning in Nieuwegein. Zij verbleef bij familie en maakt het goed. Kort na de start van het onderzoek hield de politie er rekening mee dat de directe familie een belangrijke rol speelde bij de vermissing.

Naar aanleiding van de melding van de moeder van Samantha op maandag 14 augustus dat haar dochter sinds zondag 13 augustus weg was, startte de Politie Regio Utrecht direct een grootschalig buurtonderzoek. Naar aanleiding van het buurtonderzoek en diverse tips rees bij de politie het vermoeden dat de verdwijning zich in beperkte (familie-)kring afspeelde. In de loop van het onderzoek kreeg de politie sterke aanwijzingen dat het meisje vrijwillig bij familie verbleef en dat er geen levensbedreigende situatie bestond voor Samantha.

Politie en Openbaar Ministerie in Utrecht zetten het onderzoek naar het motief voort. Tevens onderzoekt het Openbaar Ministerie of, en zo ja in hoeverre, aan het optreden van de familie juridische consequenties kunnen worden verbonden.