Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 12.30 uur
Man beroofd van telefoon

IJSSELSTEIN In de nacht van vrijdag op zaterdag werden surveillerende agenten op de Kerkstraat aangesproken door een 18-jarige man uit IJsselstein, die aangaf zojuist beroofd te zijn door drie jongens. De man stond even daarvoor te bellen toen hij plotseling een klap op zijn hoofd kreeg. Zijn telefoon viel.

Eén van de drie onbekende jongens pakte de telefoon op en vervolgens ging het trio er vandoor in de richting van de IJsselstraat. De man liep licht letsel op aan zijn gelaat.

Brand in bedrijf

NIEUWEGEIN Bij een bedrijf aan de Grote Wade heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag - omstreeks 01.30 uur - een middelgrote brand gewoed door nog onbekende oorzaak. De brandweer heeft met zes voertuigen de brand bestreden. De politie heeft de directe omgeving van het bedrijf afgezet.

Met name het aanwezige hout en bouwafval gingen in rook op. Tijdens de brand kwamen geen schadelijke stoffen vrij, behalve een geringe hoeveelheid asbest. De politie zal nader onderzoeken wat de oorzaak van de brand is geweest.

Toezichthouden

NIEUWEGEIN De Nacht van Nieuwegein is voor de toezichthoudende politie rustig verlopen. In totaal waren 20 politiemensen aanwezig, waaronder 2 politie-agenten met honden en 2 agenten te paard. Deze inzet was noodzakelijk om op de verschillende plaatsen zichtbaar aanwezig te zijn en hierdoor een preventieve werking te laten uitgaan.

De politie hoefde geen inzet te plegen en was tevreden over het verloop van de avond.