Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 19-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 19-08-2000 2e Persbericht van zaterdag 19 augustus 2000

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal tas
Op zaterdagmorgen tussen 1.30 uur en 2.00 uur is van een 32-jarige vrouw uit Helmond haar tas gestolen. Zij was in een horecagelegenheid aan de Markt en had de tas naast haar op een stoel gezet. Toen zij de tas wilde pakken zag ze dat deze verdwenen was. In haar tas zaten enkele pasjes, geld, make-up artikelen en persoonsbescheiden.

Eindhoven: Diefstal bestelauto
Zaterdagmorgen tussen 0.30 uur en 11.00 uur is er vanaf de Jaguarstraat een witte bestelauto, Mercedes Benz 412D, met het kenteken 17-VG-XX, gestolen.

Eindhoven: Tasjesroof
Zaterdagmiddag omstreeks 12.15 uur is een 76- jarige vrouw uit Eindhoven van haar tas be-roofd. Zij liep over de Hoogenweert naar het Kastelenplein. Plotseling voelde ze dat de tas uit haar hand werd gerukt. Zij kwam ten val en zag dat haar tas op de grond lag. Een onbekende man pakte de tas en fietste weg. Direct daarop greep zij naar de fiets, doch kon niet voorkomen dat de man weg reed richting Veldhoven. Zij raakte gewond aan haar hand en schouder. In haar tas zat een portemonnee met wat geld en een sleutel.

Helmond: Gestolen auto
Zaterdagmorgen om 5.15 uur is in het politiebureau aan de Kasteel Traverse een 28- jarige automobilist uit Hoofddorp aangehouden. Een politiesurveillance had even daarvoor, op de A 270, aan hem een stopteken gegeven. De bestuurder stopte, doch reed direct daarna weg. Na een korte achtervolging trof de politie in de 1e Haagstraat de bestuurder en zijn passagier in de auto aan. Zij zijn voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau. Uit onderzoek bleek de auto gestolen te zijn. Voor nader onderzoek is de bestuurder ingesloten aan het politiebureau. Zijn passagier is heengezonden.

Helmond: Diefstal portemonnee
Zaterdag omstreeks 12.00 uur is een 44- jarige vrouw uit Helmond, slachtoffer geworden van diefstal van haar portemonnee. Zij liep daar over de weekmarkt. Toen zij de portemonnee wilde pakken zag ze dat deze uit haar handtas verdwenen was. In de portemonnee zaten enkele pasjes en geld. Een 33- jarige man uit Mierlo is zaterdagmiddag omstreeks 13.00 uur slachtoffer geworden van zakkenrollen. Hij liep daar over de weekmarkt. Bij het afrekenen bemerkte hij dat zijn portemon-nee uit zijn jaszak verdwenen was. In zijn portemonnee zat wat geld en persoonsbescheiden.

Helmond: Verdachte aangehouden
Zaterdagmiddag om 15.15 uur is op het kerkhof aan de Molenstraat een 47- jarige man uit Helmond aangehouden. De gewaarschuwde politie trof de man daar ruziënd aan met een 30- jarige Helmonder. Volgens getuigen zou de aangehouden man, met een touw, de andere per-soon hebben willen wurgen. Verdachte is ingesloten aan het politiebureau. De politie stelt een onderzoek in naar de juiste toedracht.

Eersel: Inbraak in bedrijf
In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een bedrijf aan de Voortseweg. Toegang tot het pand werd verkregen na vernieling raam roldeur. Uit het pand zijn diverse gereedschap-pen, twee computers en een beeldscherm weggenomen.

Luyksgestel: Inbraak in bedrijf
Tussen vrijdagavond 18.00 uur en zaterdagmorgen 7.10 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Dorpstraat. Toegang tot het pand werd verkregen na opklimming platdak. Op het dak werd een kantoorruit verwijderd. Uit het pand zijn een grote hoeveelheid elektrische handgereed-schap en gereedschap gestolen.

Geldrop: Aanrijding met gewonde
Zaterdagmorgen omstreeks 10.55 uur raakte bij een eenzijdige aanrijding op de A67 een 25- jarige motorrijder uit Venray gewond. Hij reed daar de afrit Geldrop op en geraakte in de berm. Vervolgens reed hij tegen een boom, sloeg over kop en kwam tot stilstand. Hij is voor observatie overgebracht naar het Annaziekenhuis.

Geldrop: Poging tasjesroof
Zaterdagmorgen omstreeks 10.20 uur heeft een onbekende man op de Bosrand gepoogd van een 74- jarige vrouw uit Geldrop haar boodschappentas te beroven. Het slachtoffer liep daar richting J. Franklinstraat. De man die haar tegemoet kwam gelopen duwde het slachtoffer. Zij kwam ten val. Direct daarop trachtte de man de tas uit haar handen te trekken hetgeen niet lukte. Hij rende hierna hard weg richting flats, gelegen aan de Bosrand. Het slachtoffer raakte gewond aan haar pink en de boodschappentas is gedeeltelijk vernield. De politie Geldrop verzoekt getuigen van het voorval zich te melden op, tel. 040-2331100.

Deurne: Aanrijding met gewonde
Zaterdagmorgen omstreeks 11.45 uur raakte bij een aanrijding op de Vlierdenseweg een 35- ja-rige automobiliste uit Deurne gewond. Zij reed daar richting Vlierden. Een voor haar rijdende personenauto, bestuurd door een 33- jarige man uit Deurne, stopte om de Vloeiweg in te rijden. Zij brengt daarop haar voertuig tot stilstand. Een 21- jarige automobilist uit Deurne, die achter haar reed bemerkte dit te laat en kon een aanrijding niet meer voorkomen. Door de klap botste zij tegen de voor haar stilstaande auto. Zij klaagde over pijn in de nek. De voertuigen liepen flinke schade op.

Valkenswaard: Verduistering
Zaterdagmorgen omstreeks 11.00 uur bleek bij controle in een winkel aan de Eindhovenseweg dat een 19- jarige medewerkster uit Valkenswaard, diverse goederen uit de winkel verduisterd had. Eerder op de morgen had zij de goederen ter waarde van fl. 244,95, zonder daarvoor betaald te hebben, meegegeven aan twee haar bekende vrouwen, 17 en 18 jaar, uit Valkens-waard. De verdachten zijn aan het politiebureau gehoord. Tegen hen wordt proces-verbaal opgemaakt.

Mierlo: Bedreiging
Vrijdagavond om 19.45 uur is op de Wesselmanstraat te Helmond een 21- jarige man uit Mierlo aangehouden. Eerder op de middag trof de gewaarschuwde politie de man bloedend op de Brugstraat te Mierlo aan. Hij werd voor behandeling van zijn verwonding overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis. Uit onderzoek bleek dat hij die middag in de woning van zijn ouders, te Mierlo, zijn stiefvader met een mes had bedreigd. Hij wilde van hem geld, hetgeen de man weigerde. Hierop nam verdachte een mes en dreigde daarmee zijn stiefvader te steken. Deze wist echter het mes af te pakken, waarop de verdachte de woning uitvluchtte. Hij vernielde daarbij een ruit van een tussendeur. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.