Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 19-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 19-08-2000 Persbericht district Den Bosch

MET STANLEYMES GESTOKEN (s-Hertogenbosch)

Vrijdagavond is na een ordinaire ruzie in de Sint Willibrordusstraat in s-Hertogenbosch een 39-jarige Bosschenaar door een 16-jarig meisje uit s-Hertogenbosch met een stanleymes in de buik gestoken. De man raakte licht gewond en moest worden gehecht. De ruzie ontstond toen het meisje en haar zus een cafetaria in genoemde straat binnenliepen en vrijwel onmidellijk een woordenwisseling kregen met de Bosschenaar. Daarbij werd vermoedelijk over en weer gescholden. Toen de meisjes de zaak verlaten hadden liep de Bosschenaar hen achterna waarna er op straat vermoedelijk enkele klappen vielen. Toen de moeder van het meisje op het strijdtoneel verscheen werd de Bosschenaar plots in de buik gestoken door de 16-jarige die daarop hard wegliep. De Bosschenaar kon haar achterhalen en wist haar op Orthen te overmeesteren. Terwijl hij met het meisje op de grond lag en hij haar in bedwang hield tot de politie zou arriveren werd de Bosschenaar door een hem onbekende man bedreigd met vermoedelijk een vuurwapen. Bij de komst van de politie werd deze man niet meer aangtroffen. Het meisje is aangehouden en in verzekering gesteld. De Bosschenaar heeft aangifte gedaan van poging tot doodslag cq zware mishandeling maar is ook als verdachte van mishandeling gehoord. De politie heeft de zaak in onderzoek.

TRAANGAS (s-Hertogenbosch)

Vrijdagavond is op de Willem van Nassaulaan een 33-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden. De man was in het bezit van vijf spuitbusjes met traangas. Hij verklaarde ergens in de wijk Orthen een plastic zak te hebben gevonden met daarin de vijf busjes. De verdachte was op een bankje aan de Willem van Nassaulaan in slaap gevallen en is door de politie wakker gemaakt. Bij controle kwamen de traangasbusjes te voorschijn. De man verklaarde de bewuste busjes eerder op de dag in een plastic zak gevonden te hebben in de wijk Orthen en zou op weg geweest zijn naar het politiebureau om ze daar in te leveren. Onderweg werd hij moe, is op een bank gaan zitten en viel daar in slaap.

AUTO UITGEBRAND (Haarsteeg)

Vrijdagavond is een langs de Haarsteegse Wiel in Haarsteeg geparkeerde personenauto personenauto in vlammen opgegaan. De brandweer heeft het vuur bestreden. De eigenaar was in het water aan het duiken en verklaarde later dat hij zijn auto volledig had afgesloten. Bij de komst van de brandweer stond een van de achterportieren echter open. Brandstichting wordt daarom niet uitgesloten.

FIETSDIEFSTAL OP HETERDAAD (Drunen)

Twee politiemensen zagen in de nacht van vrijdag op zaterdag dat twee jongens er met een tegen de gevel van een cafetaria aan de Hugo de Grootstraat gestalde fiets vandoor gingen. Beide knapen uit Drunen, 18 en 15 jaar, konden worden aangehouden. De fiets, ter waarde van ongeveer f. 3000,00 kon onmiddellijk aan de eigenaar terug worden gegeven.

BEROOFD VAN GSM (s-Hertogenbosch)

Een 19-jarige man uit Hintham is vrijdagavond, kort voor middernacht, in het Eerste Straatje van Best door twee jongens onder bedreiging van een mes beroofd van zijn GSM telefoontoestel.

INSLUIPING (s-Hertogenbosch)

In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn uit een bedrijfspand aan Oudaanstede in s-Hertogenbosch een televisietoestel, een beamer en een kassa met enkele honderden guldens weggenomen. Men is het pand waarschijnlijk binnen kunnen dringen omdat een van de ramen van het pand niet goed afgesloten was.

URINEREN OP STRAAT (s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zagen agenten op de Smalle Haven dat er een vrouw zat te urineren. Zij kreeg een proces-verbaal maar wenste geen enkele medewerking te verlenen. Zij moest worden aangehouden, waarna op het politiebureau haar identiteit kon worden vastgesteld. Het betrof een 26 jarige vrouw uit Vlijmen. Na het uitschrijven van de bekeuring van f. 100,00 is zij weer in vrijheid gesteld.

VAN SNORFIETS GESLAGEN (s-Hertogenbosch)

In de nacht van vrijdag op zaterdag deed aan 42-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangifte van mishandeling. Hij reed kort na middernacht op zijn snorfiets over de Rietveldenweg in zijn woonplaats en kwam twee hem onbekende fietsers tegen. Toen de fietser hem genaderd waren haalde een van hen met de arm uit en raakte het slachtoffer vol in het gelaat. Hij kwam daardoor ten val en hield aan de val enkele schaafwonden en een stevige hoofdpijn over. Zijn kleding en snorfiets werden beschadigd.

NOG NIET NUCHTER (Rosmalen)

De politie kreeg zaterdagmorgen van een getuige telefonisch bericht dat hij over de Rijksweg N50 achter een vrachtauto reed waarvan de bestuurder zodanig slingerend reed dat hij het vermoeden had dat deze dronken was. De politie kon de vrachtautochauffeur, een 26-jarige man uit Baexem, staande houden. Hij bleek inderdaad onder invloed van alcoholhoudende drank te verkeren en is aangehouden. De man verklaarde vrijdagavond een feestje te hebben gehad waarbij hij ongeveer 20-glazen bier had gedronken. Hij is zaterdagmorgen om 07.30 uur vanuit zijn woonplaats vertrokken en bleek op dat tijdstip dus nog niet te zijn ontnuchterd.

WINKELDIEFSTALLEN (s-Hertogenbosch)

In een winkel aan de Pensmarkt werd vanmorgen een fles parfum ter waarde van f. 77 gestolen. De verdachte werd betrapt bij het verlaten van de winkel en werd door een beveiligingsmedewerker beetgepakt. Het parfum viel op de grond waarna de verdachte zich uit te voeten wist te maken. De bij de politie bekende man kon korte tijd later in de Vliertstraat worden aangehouden.

Aan de Helftheuvelpassage is een 61-jarige man uit s-Hertogenbosch betrapt bij het stelen van vleeswaren ter waarde van f. 33. De man is aangehouden en overgedragen aan de politie.