Politiebericht Brabant-Noord: Oss

Datum nieuwsfeit: 19-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 19-08-2000
Persbericht district Maasland

AANHOUDINGEN BIJ ONGEREGELDHEDEN (Oss)

Afgelopen nacht zijn op de Burgwal in Oss drie verdachten aangehouden naar aanleiding van plaatshebbende ongeregeldheden. De politie was in het kader van het Pré project te voet aanwezig in de binnenstad van Oss en werd geconfronteerd met ongeregeldheden in een horecabedrijf aan de Burgwal. Een 25-jarige Ossenaar was binnen betrokken bij een vechtpartijtje en werd de zaak uitgezet. De Ossenaar bleef zich echter opwinden en wilde niet weggaan. Enige minuten kwamen er enkele personen uit de horecazaak die zich, kennelijk mede door overmatig alcoholgebruik, agressief gedroegen tegenover de Ossenaar, enkele van diens vrienden en tegen de politie. De politie kon in samenwerking met beveiligingsmedewerkers voorkomen dat het tot een gewelddadige confrontatie kwam en hield daarbij drie verdachten van 23, 28 en 29 jaar uit Oss en Heesch aan. De 25-jarige Ossenaar kwam later in de nacht naar het politiebureau om de 28-jarige aangehouden verdachte onmiddellijk op te halen. Deze zou naar zijn mening door de politie onterecht zijn aangehouden. Toen bleek dat hij zijn zin niet kreeg begon hij te schelden en beledigde hij enkele dienstdoende agenten. Toen hij merkte dat de politie hem wilde aanhouden trachtte hij nog hardlopend te ontkomen. Dat lukte hem niet en hij kon alsnog worden aangehouden. Het overbrengen naar het politiebureau werd fysiek gehinderd door een 28-jarige Udenaar die een kennis van die verdachte bleek te zijn. Ook de Udenaar kon vervolgens mee naar politiebureau en werd gehoord voor het beletten en belemmeren van ambtshandelingen. Alle verdachten zijn na hun verhoor weer in vrijheid gesteld.

WONINGINBRAAK (Nuland)

In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een woning aan de Ambachtstraat in Nuland. Via een keukenraam aan de achterzijde van de woning is men binnengekomen. Men is er vervolgens met twee portemonnee met een geringe hoeveelheid geld en een bij de woning geparkeerde zilvergrijze 4-deurs personenauto, merk Mercedes type E300 en voorzien van het kenteken PN-RB-30 vandoor gegaan.