Grote stijging opleveringsgebreken nieuwbouwwoningen

Datum nieuwsfeit: 20-08-2000

VERENIGING EIGEN HUIS

GROTE STIJGING OPLEVERINGSGEBREKEN NIEUWBOUWWONINGEN

Eigen Huis pleit voor één geschilleninstantie

De kwaliteit van de oplevering van nieuwbouwwoningen is ernstig verslechterd. Het aantal opleveringsgebreken is de afgelopen twee jaar met twintig procent gestegen en door de jaren heen zelfs verdubbeld. Kopers moeten ook langer wachten op een goede woning. Het herstel duurt langer en vijfentwintig procent meer kopers blijven met gebreken zitten. 'Vereniging eigen huis' pleit daarom voor een snelle invoering van het wetsvoorstel 'Koop Onroerende Zaken'. Bovendien moet de geschillenbeslechting plaatsvinden bij één instantie, bij voorkeur het Garantie Instituut Woningbouw.
Deze gegevens ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen