Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 20-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 20-08-2000 2e Persbericht zondag 20 augustus 2000

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal uit bedrijf
Zaterdagavond om 20.30 uur is op Het Eeuwsel een 39- jarige man uit Eindhoven aangehou-den. De bedrijfsbeveiliging trof de man daar aan bij een gebouw waar ingebroken was. Toegang tot het pand werd verkregen na vernieling van een ruit. Bij de verdachte is een radio / cd speler aangetroffen en inbeslaggenomen. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: geluidsoverlast
Zaterdagavond om 21.58 uur is in haar woning aan de Vaeshartelt de 48- jarige bewoonster aangehouden. Bij komst aan haar woning hoorden de gewaarschuwde politie zeer luide muziek. Door buurtbewoners was geklaagd over hinderlijk geluidsoverlast. De verdachte verzette zich hevig tegen haar aanhouding. De geluidsapparatuur is inbeslaggenomen. Zij is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Beroving
Zaterdagavond omstreeks 22.20 uur is op de Karel de Grotelaan een 24- jarige taxichauffeur uit Eindhoven van zijn geld beroofd. Hij reed daar met een klant richting Kastelen Plein. Gekomen bij een hofje aan de Karel de Grotelaan stopte de chauffeur. Direct daarop riep de onbekende klant: Geef mij nu je geld, waarop de chauffeur zijn portemonnee gaf. Na het geld daaruit genomen te hebben liep de man snel weg richting Mecklenburgstraat.

Eindhoven: Alcohol
Zaterdagavond om 23.55 uur is op de Roostenlaan een 29- jarige automobilist uit Schiedam aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 1,70 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 9 uur en een proces-verbaal.

Eindhoven: Vernielingen
Zaterdagavond omstreeks 23.05 uur zijn op de Geldropseweg vijf jongeren, 14, 15, 15 en 16 jaar, uit Eindhoven en een 17- jarige uit Waalre aangehouden. Door getuigen was gezien dat de groep jongeren van meerdere geparkeerde autos op de Petrus Dondersstraat de spiegels hadden afgetrapt. Tevens hadden zij vernielingen aangericht op de Geldropseweg. De gewaar-schuwde politie trof de jongeren aan op de Geldropseweg. De verdachten zijn voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Slapende man
Zondagmorgen omstreeks 1.30 uur trof de gewaarschuwde politie in de kelder van een flat op de Karel de Grotelaan een slapende man aan. Hij had zich de toegang tot de kelder verschaft na vernieling van een ruit van de toegangsdeur. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Alcohol
Zondagmorgen om 4.07 uur is op de Tramstraat een 17- jarige bromfietser uit Nuenen aangehouden. Hij reed daar door roodlicht. Bij controle bleek hij gedronken te hebben. Hij blies 1,05 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur en een proces-verbaal.

Eindhoven: Snorder aangehouden
Zondagmorgen om 4.50 uur is op de Stationsweg een 27- jarige automobilist uit Veldhoven aangehouden. De verdachte wilde personen gaan vervoeren met zijn auto zonder in het bezit te zijn van een vergunning. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Alcohol
Zondagmiddag omstreeks 12.20 uur is op de Warandalaan een 43- jarige automobilist uit Boekel gecontroleerd. De man bleek gedronken te hebben. Hij blies 1,50 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 7 uur en een proces-verbaal.

Leende: Alcohol
Zondagmorgen om 0.30 uur is op de Schoolstraat een 20- jarige automobilist uit Veldhoven gecontroleerd. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 0.55 pro mille. De man kreeg een rijverbod van 1 uur en een geldboete van fl. 400,-.

Valkenswaard: Wildplassen
Zondagmorgen om 3.37 uur is op het Carillonplein een 39- jarige man uit Waalre aangehouden. Hij stond daar te plassen. Bij zijn aanhouding weigerde de man zijn naam op te geven. Aan het politiebureau verleende hij zijn medewerking. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Laarbeek: Gemertseweg
Zondagmorgen om 5.21 uur raakte bij een eenzijdige aanrijding op de Gemertseweg een 21- jarige automobilist uit Boekel gewond. Hij raakte in een aldaar gelegen bocht de macht over het stuur kwijt, schampte een boom en kwam in de berm tot stilstand. De man liep diverse kneuzingen op. De auto was total loss.

Veldhoven: Alcohol
Zondagmorgen om 9.35 uur is op de Run 4600 een 25- jarige automobilist uit Tegelen aangehouden. Kort daarvoor was hij op de A2 met zijn auto, bij het inhalen van een ander voertuig, van de weg geraakt en tegen de vangrail tot stilstand gekomen. Hij en zijn twee medepassagiers zijn voor onderzoek overgebracht naar het St. Josephziekenhuis. De man blies bij controle1,00 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur en een proces-verbaal. De auto was total loss.

Son: Inbraak in bedrijf
Tussen zaterdagmiddag 15.00 uur en zondagmorgen 8.00 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de 2000. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking stalen toegangsdeur. In het pand werd een kluis geforceerd. Onbekend wat er is weggenomen.

Deurne: Mishandeling
Zaterdagmorgen omstreeks 4.30 uur is op de St. Hubertusstraat een 42- jarige taxichauffeur uit Deurne mishandeld. Hij reed daar met een klant richting Liessel. Hij vervoerde op dat moment twee personen. Op aanwijzing van de persoon die achterin zat reed de chauffeur de St. Hubertusstraat in en stopte daar. Toen de chauffeur om geld vroeg, zei de man achterin dat hij niets kreeg. Hierop keek de chauffeur om naar de man. Direct daarop sloeg die man de chauffeur hard in zijn gezicht en stapte uit.

Bladel: Diefstal fietsen.
Zondagmorgen tussen 11.00 uur en 11.45 uur zijn er drie fietsen, vanaf het kerkplein van de kerk aan de Sniederslaan, gestolen. De politie verzoekt getuigen zich te melden bij de politieaf-deling De Kempen, tel. 0497-531600.