Microtek introduceert scanner ArtixScan 2500

Datum nieuwsfeit: 21-08-2000

MICROTEK ARTIXSCAN 2500

De ArtixScan 2500, een klasse apart.

Rotterdam - Microtek, één van 's werelds grootste producenten van desktop scanners en randapparatuur voor computers, introduceert de ArtixScan 2500, een professionele kwaliteitsoplossing tegen een aantrekkelijke prijs. Deze nieuwe scanner biedt een combinatie van EDIT (Emulsion Direct Imaging Technology) en een zeer hoge resolutie dual lens technologie.

De ArtixScan 2500 produceert perfecte scans, zowel transparant als reflectief, met een echte optische resolutie van 2500 dpi. Dit maakt het mogelijk om 35mm dia's te vergroten tot A3 formaat zonder verlies van kwaliteit. De kleurdiepte van 36 bit, een Dmax van 3.2 en de hoge resolutie maken de ArtixScan 2500 uitermate geschikt voor grafici.

E.D.I.T. (Emulsion Direct Imaging Technology)
In tegenstelling tot een traditionele transparant media adapter, scant de ArtixScan 2500 transparanten met behulp van E.D.I.T.. Deze technologie stelt de gebruiker in staat om transparante media in speciaal ontworpen diahouders te plaatsen, die men in de scanner schuift. Er bevinden zich geen spiegels in het optische pad, waardoor de lichtbron direct door de transparante media gaat voor de beste kwaliteit scans.

Verschillende scanmedia
De ArtixScan 2500 biedt vele scanmogelijkheden, dankzij de gratis meegeleverde 'SnapTrans templates'. Deze 'templates' bestaan uit vijf filmhouders die in de scanner geschoven worden. Tevens wordt er een aparte filmhouder voor 8" x 10" films of batch scanning meegeleverd. Dit systeem verhoogt de productiviteit.

3-D Anti-Vibro Systeem
De ArtixScan 2500 is ook voorzien van Microtek's innovatieve 3-D Anti- Vibro Systeem. Dit speciaal ontworpen systeem voorkomt de impact die externe vibraties of schokken hebben, waardoor een optimale beeldkwaliteit verzekerd is.

Meegeleverde software
ArtixScan 2500 wordt gesteund door ScanWizard PRO, het geavanceerde controller programmadat door Microtek ontwikkeld is. Dit gebeurt samen met de scan-to-file feature. Deze functie kan perfect gebruikt worden binnen een netwerk.

Kleur consistentie
Op basis van Kodak Colour Management Software (KCMS) gebruikt ScanWizard Pro individuele kleurprofielen om accurate en consistente kleuren te waarborgen. Voor het creëren van een individueel kleurprofiel levert Microtek de ICC Profiler mee met de benodigde IT8 targets. Zo garandeert Microtek optimale kleuren ten opzichte van het origineel.

SilverFast
LaserSoft's SilverFast wordt tevens meegeleverd. SilverFast is een zeer professioneel scansoftwarepakket, dat ervoor zorgt dat de capaciteiten van de ArtixScan 2500 optimaal worden benut. SilverFast maakt het de gebruiker mogelijk om te scannen naar RGB, CMYK of CIE-lab.

Microtek, één van 's werelds grootste producenten van PC en Macintosh desktopscanners, is opgericht in 1980 in Taiwan. Microtek biedt een uitgebreide productielijn voor iedereen, van de professional tot de thuisgebruiker. Sinds haar oprichting heeft Microtek altijd de nieuwste ontwikkelingen toegepast in haar streven naar uiterst veelzijdige en gebruikersvriendelijke producten.

TYPE:

36 BIT FLATBEDSCANNER MET
EDIT TECHNOLOGIE

OPTISCHE RESOLUTIE:

1250 X 1250 DPI (STANDAARD RESOLUTIE)

2500 X 2500 DPI (HOGE
RESOLUTIE)

MAXIMALE SCANGROOTTE:
STANDAARD RESOLUTIE
REFL: 203 X 355 MM
TRANSP: 203 X 304.8 MM
HOGE RESOLUTIE