OPS wil handhaving verbod negen bestrijdingsmiddelen

Datum nieuwsfeit: 21-08-2000
FNV

Vereniging OPS
Bouw en Houtbond - manuela.koelemij@fnvbouw.nl

De vereniging OPS verzoekt Minister Pronk het verbod op de negen bestrijdingsmiddelen te handhaven. In een "Open Brief" doet de Vereniging OPS een dringend beroep op Minister Pronk en Staatssecretaris Faber het verbod op de 9 omstreden bestrijdingsmiddelen te handhaven. Dit verbod is ontstaan naar aanleiding van een gerechtelijke uitspraak d.d. 10 juli 2000. Dat is in gevolge een convenant welke in 1993 tussen boerenorganisaties, milieubeweging en de overheid werd overeengekomen. Daarbij werd afgesproken dat de omstreden insecticiden na 1 juli 2000 niet meer gebruikt zouden worden.

De Vereniging ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen