Samenwerking HP en Bits Security Lab

Datum nieuwsfeit: 21-08-2000

SAMENWERKING HP EN BITS SECURITY LAB

Amstelveen, 21 augustus 2000 - Hewlett-Packard is de nieuwste zakelijke partner van het BITS Financial Services Security Laboratory. Met dit partnerschap breidt HP zijn leidende positie uit als strategische speler op het gebied van online beveiligingsmaatregelen en beveiligingsoplossingen voor financiële dienstverleners.

HP's oplossingen voor e-security zijn HP Praesidium VirtualVault, WebEnforcer en DomainGuard. VirtualVault is een veilige webtransactieserver die bedrijfskritische applicaties beschermt door directe toegang tot back-endsystemen af te schermen. Meer dan 120 financiële instellingen in 24 landen, waaronder drie van de vijf grootste banken in Amerika en Japan, gebruiken deze oplossingen. Het gaat hierbij om transacties met een totale waarde van meer dan $7 miljard.

BITS speelt een toonaangevende rol bij de ontwikkeling van aggregatie, draadloze transacties, technologieën, standaarden en privacy- en veiligheidseisen. BITS Security Lab test producten en diensten die de veiligheid van elektronische betaalsystemen en aanverwante e-commercetechnologieën vergroten. Global Integrity levert tests en analyses voor het BITS Security Lab in Global's Reston, Va.

BITS en Global Integrity
BITS, de Technology Group for The Financial Services Roundtable, is opgericht in 1996 om voor financiële instellingen en hun klanten de groei en ontwikkeling te bevorderen van veilige elektronische handel in een open omgeving. De directie van BITS bestaat uit voorzitters en CEO's van veel van de grootste geïntegreerde Amerikaanse financiële dienstverleners en vertegenwoordigers van de American Bankers Association (ABA) en de Independent Community Bankers of America (ICBA). Meer informatie is te vinden op www.bitsinfo.org.

Global Integrity Corporation is een dochteronderneming van SAIC en toonaangevend leverancier van diensten op het gebied van informatiebeveiliging. Het bedrijf biedt een volledig pakket diensten voor e-businessbeveiliging, incident response, advies, ontwikkeling en informatieuitwisseling voor financiële instellingen en grote organisaties die wereldwijd elektronisch zakendoen. Meer informatie is te vinden op www.globalintegrity.com.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties