KPN richt in de Bilt basisschool van de 21e eeuw in

UITNODIGING
Verzonden maandag 21 augustus 2000
KPN richt in de Bilt basisschool van de 21e eeuw in

KPN bouwt hard mee aan de informatiemaatschappij. Deze komt alleen niet overal vanzelf en zeker niet overal met dezelfde dynamiek van de grond. Eén van de plaatsen die achter dreigt te blijven, is het basisonderwijs. Een hot item: Roel in 't Veld luidde hier vorige week in Volkskrant de noodklok nog over hetgeen een bezorgde reactie van minister Hermans ontlokte.

KPN vindt dat het hier een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft en steekt de helpende hand uit. In eerste instantie naar één school, de Rietakker in de Bilt. Deze school is volledig ingericht met de ICT van de
21e eeuw: een draadloos schoolnetwerk waardoor leerlingen met laptops door de hele school snoerloos aan de slag kunnen, een systeem dat individuele leerlingen lesstof aanbiedt en vorderingen bijhoudt. Snelle internetverbindingen, webcams, beamers en projectieschermen, een mediatheek en een computerlokaal met 25 computers waarvan het beeld met een simpele handeling verplaatst kan worden naar het centrale smartbord, waar ook nog met een virtueel krijtje op kan worden getekend. Zo komt onderwijs op maat binnen bereik.
Techniek vormt in dit project niet de belemmering, maar de uitdaging. De uitdaging voor docenten en leerlingen om te onderzoeken en te proberen wat er allemaal mogelijk is.

Aanstaande woensdag draagt Paul Smits, voorzitter van de Raad van Bestuur van KPN, de faciliteiten over aan de directeur van de Daltonschool De Rietakker, de heer Martin van Veelen. Aansluitend is er een rondleiding door de school.
Wij nodigen u uit om hierbij hierbij aanwezig te zijn en u zelf op de hoogte stellen van de mogelijkheden die ICT leerlingen en leraren biedt.

Datum: woensdag 23 augustus a.s.
Lokatie: Basisschool De Rietakker, Abt Ludolfweg 109, De Bilt Aanvang: 12.00 uur; Einde: 13.30 uur.

Voor meer informatie (

Noot voor redacties