Razorfish neemt Duits Medialab AG over

Datum nieuwsfeit: 21-08-2000

- PERSBERICHT -

RAZORFISH VERSTEVIGT MARKTPOSITIE DUITSLAND DOOR OVERNAME VAN MEDIALAB AG

Hamburg, 21 augustus 2000 - Razorfish, Inc. (NASDAQ: RAZF), wereldwijd aanbieder van digitale oplossingen, neemt MediaLab AG over. MediaLab AG is de Duitse aanbieder van oplossingen in e-business. Dit in München gevestigde bedrijf staat bekend om zijn strategische capaciteiten, kennis van back-end technologie en het geavanceerde webdesign. MediaLab AG werd opgericht in 1990 en heeft 55 professionals in dienst die allen de overstap maken naar Razorfish.

De overname vertegenwoordigt een waarde van ongeveer $ 9,4 miljoen dollar. Razorfish geeft 446,080 gewone aandelen uit en betaalt ongeveer 1,4 miljoen dollar cash.

"De overname van MediaLab zorgt ervoor dat het aanbod van Razorfish-diensten sterk wordt verbreed, zodat we een groter aantal klanten in Duitsland onze complete serie professionele diensten kunnen aanbieden, waaronder ook oplossingen op het gebied van mobiele communicatie en breedbandtechnologie", zegt Karsten Xander, managing director van Razorfish AG.

Razorfish, met het hoofdkantoor in New York City, heeft het MediaLab AG kantoor in München herdoopt tot Razorfish München. De nieuwe vestiging, Razorfish's derde in Duitsland na Hamburg en Frankfurt, verbetert de marktpenetratie van het bedrijf in vooraanstaande zakelijke en industriële centra in Europa.

"We zijn blij met de overstap naar Razorfish," vertelt Dr. Hannspeter Schubert, managing director van MediaLab AG. "Met onze ervaring in e-services in Duitsland als achtergrond krijgen onze mensen nu de gelegenheid hun vakmanschap verder uit te bouwen en hun bekwaamheid in praktijk te brengen bij een groeiend aantal toonaangevende bedrijven op de wereldmarkt. We verheugen ons op de toekomstige samenwerking met onze nieuwe collega's bij Razorfish en zijn ervan overtuigd dat onze bedrijfscultuur probleemloos zal samensmelten met die van Razorfish."

"De fenomenale groei van Razorfish in Duitsland is een duidelijk symptoom van de enorme zakelijke potentie die zowel in Duitsland zelf als in de Europese regio aanwezig is", aldus Jeff Dachis, CEO van Razorfish. "We hebben ons ten doel gesteld ontginningswerk te verrichten met onze getalenteerde vakmensen, dat nu wordt versterkt met onze nieuwe MediaLab collega's. We zullen volop verder werken aan de uitbreiding van ons klantenbestand van toonaangevende bedrijven op het gebied van financiële dienstverlening, gezondheidszorg, industriële fabricage en tal van andere industrieën die in de nieuwe economie een voorsprong zullen krijgen wanneer zij Razorfish als partner kiezen."

Over Medialab AG
Medialab Informationsdesign GmbH werd in 1990 opgericht als een full-service multimediabedrijf. In 1999 werd de naam Medialab Informationsdesign GmbH gewijzigd in Medialab AG. Medialab biedt klanten in Duitsland strategieadvies, design en technologische diensten en heeft 55 mensen in dienst. MediaLab heeft veel ervaring in vakgebieden als financiële dienstverlening, autotechniek en consumentenproducten. Klanten van Medialab zijn o.a. Advance Bank AG, Avery Zweckform, Audi en Deutscher Fussball Bund.

Razorfish
Razorfish is opgericht in 1995 en ontwikkelt digitale technologieën om bedrijven te helpen hun manier van zakendoen - opnieuw - uit te denken. Het bedrijf levert een compleet gamma end-to-end-oplossingen, waaronder strategie, ontwerp en technologische diensten met betrekking tot platforms, apparatuur en netwerken. Razorfish heeft kantoren in Amsterdam, Boston, Frankfurt, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Milaan, New York, Oslo, San Francisco, Stockholm en Tokyo en heeft meer dan 1800 werknemers in dienst. Het hoofdkantoor bevindt zich in New York. Recente cliënten van Razorfish zijn onder meer Nissan, Excite, Vodafone AirTouch, Charles Schwab en MeesPierson.

Meer informatie kunt u vinden op www.razorfish.com

- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (