Porsche in top 100 best geleide ondernemingen ter wereld

Datum nieuwsfeit: 21-08-2000
AutoRai

Porsche in top 100 best geleide ondernemingen ter wereld 22-8-00 10:58:00.
Dr. lng. h.c. F. Porsche AG te Stuttgart is een van de 100 best geleide ondernemingen ter wereld. Tot dit oordeel komt de redactie van het Amerikaanse economisch tijdschrift 'Industry Week'. Dit magazine wordt uitgegeven door 'Penton Media lnc' in Cleveland/Ohio en kent een internationale lezersschare van meer dan 850.000 personen. De volledige lijst van 100 ondernemingen zal worden gepubliceerd in de uitgave van 21 augustus a.s.

De jaarlijkse verkiezing werd ditmaal voor de vijfde keer georganiseerd. In 2000 komen de 100 verkozen ondernemingen uit 13 verschillende landen. De Verenigde Staten voeren met 74 ondernemingen de boventoon; inclusief Porsche is Duitsland vier maal op de lijst vertegenwoordigd. Overigens is het Porsche daarmee voor de tweede keer gelukt in deze lijst terecht te komen. Voor de verkiezing zijn onder meer opinion leaders uit het bedrijfsleven, de academische wereld en financiële kringen ondervraagd.

"De 100 beste ondernemingen zijn internationaal vooraanstaand vanwege hun innovatieve management-strategieën", aldus John Brandt, uitgever van 'Industry Week'. "Hun oriëntatie op lange-termijn-groei en hun financiële prestaties zijn letterlijk voorbeeldig te noemen."

Porsche's bestuursvoorzitter Dr. Wendelin Wiedeking reageerde uiteraard verheugd. Volgens hem toont deze verkiezing opnieuw aan dat Porsche niet alleen goed bekend staat vanwege de producten, maar zeker ook vanwege de inspanningen van alle Porschemedewerkers tezamen om de onderneming blijvend op een goede koers te houden.