Gateway lanceert in Nederland Essential 667B

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000
PC's steeds belangrijker bij educatieproces
Gateway lanceert in Nederland Essential 667B

Speciale "Back To School" bundel van Gateway

Amsterdam, 22 augustus 2000 - Gateway (NYSE: GTW), één van 's werelds topproducenten van PC's, introduceert de Essential 667B.

Ooit bestonden de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar er voornamelijk uit dat moeder de stad in ging op jacht naar geschikte kleding terwijl haar kinderen zich uitgebreid bezighielden met de keuze van de 'coolste' agenda. Vandaag de dag zijn teenagers niet weg te slaan bij de PC's, buzzers en mobiele telefoons, terwijl hun ouders verward staan te luisteren naar het verhaal van de verkoper die behulpzaam de voor- en nadelen op een rijtje zet van de diverse processors en grafische kaarten, allemaal met even onbegrijpelijke namen.

Al dat technische jargon (en het bijbehorende prijskaartje) doet je al snel vergeten dat je toch echt serieuze plannen had je familie in Australië te mailen, je eigen kerstkaarten te ontwerpen en je algemene computervaardigheden te verbeteren - om nog maar te zwijgen van het eindelijk eens voor jezelf uitvinden wat dat Tomb Raider nou is. Vaak zeggen ouders dat ze hebben besloten de aanschaf van een computer toch maar even uit te stellen tot de kinderen naar de kleuterschool gaan, of naar de basisschool, of naar de HAVO, terwijl ze zich tegelijkertijd schuldig lijken te voelen omdat andere kinderen al zo goed met de computer overweg kunnen. Daarom komt Gateway met de Essential 667B, omdat PC's steeds belangrijker worden bij het educatieproces. De Essential is uitgerust om optimale ondersteuning te bieden aan diverse educatieve doeleinden.

Configuratie en Prijs Essential 667B:
PIII-667
Bryant Moederbord

128MB Interngeheugen
Whitehorse Modem
Toren Behuizing

3.5" Floppy Drive
Western Digital 15GB Harde schijf
Geïntegreerde Geluidskaart & GCS 200 Speakers
Geïntegreerde Videokaart
Win 105 Toetsenbord

12xDVD, 48xCD

17" EV700 Monitor
MS Intellimouse
Win 98 2e editie & Works Suite 2000
Hewlett Packard ScanJet 3300C USB Scanner
Hewlett Packard DeskJet 640C Kleurenprinter
Phillips CD-RW 8x 4x 32x
De prijs bedraagt FL3585 (excl. BTW en levering), FL4399 (incl. BTW en levering).

Over Gateway
Gateway (NYSE:GTW), een bedrijf uit de Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met zijn klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in het eerste kwartaal van 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet (1). Volgens een onderzoek uitgevoerd door het Reputation Institute en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 (gepubliceerd in The Wall Street Journal), is Gateway één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in Amerika. In 1999 stond Gateway op de zevende plaats van de Fortune 500 bedrijven wat betreft het totale aandelenrendement en op de tiende plaats wat betreft het totale aandelenrendement over de afgelopen vijf jaar (2). De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in
1999 een totale omzet van US$8,65 miljard en verkocht 4,68 miljoen computersystemen.
Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl .

1.Volgens gegevens van het kwartaaltijdschrift Gartner Group/Dataquest US PC.

2. Volgens Fortune Magazine, 17 april 2000.

Over Gateway Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Gateway startte zijn Europese activiteiten in 1993 met de opening van zijn fabriek en EMEA hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Op dit moment is Gateway een gevestigde naam in heel Europa, en verkoopt zij systemen in Oostenrijk, België, Frankrijk Duitsland Luxemburg Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en Afrika. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl .

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Gateway is voor de lezer bereikbaar per telefoon en via Internet Tel: 0800 022 2002 vanuit Nederland (Gratis)
Tel: 0800 71414 vanuit België (Gratis)
URL: www.gateway.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Winona Met