Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 22-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 09.15 uur
Alarmpistool gevonden bij verkeerscontrole

AMERSFOORT De politie hield maandagmorgen een verkeerscontrole op de Daam Fockemalaan. Toen de politiemensen in een auto een munitiepatroon zagen, werden de drie inzittenden aangehouden. Het ging om een 23-jarige inwoner van Amersfoort, een 18-jarige inwoner van Soest en een 18-jarige Rotterdammer.

In de auto werd onder meer een alarmpistool gevonden. De Amersfoorter bekende dat het wapen van hem was en kreeg een boete van 750 gulden. Overigens kreeg hij als bestuurder van de auto ook een boete voor twee gladde banden.

De verkeerscontrole leverde verder enkele boetes voor het niet dragen van de gordel op.

Gewond bij aanrijding

AMERSFOORT Doordat een 19-jarige fietsster een auto over het hoofd zag, ontstond een aanrijding, waarbij de fietsster gewond raakte aan het hoofd.

De vrouw, inwoonster van Amersfoort, stak maandagmiddag op haar fiets de Molenstraat over en zag de auto, bestuurd door een 24-jarige plaatsgenoot, over het hoofd. Na de aanrijding reed de automobilist tegen een andere auto, bestuurd door een 45-jarige inwoner van Amersfoort.

De fietsster is met verwondingen aan haar hoofd naar het ziekenhuis gebracht.

Winkeldief met uithoudingsvermogen

AMERSFOORT Een gesnapte winkeldief wist zowel een medewerker van de winkel als de politie van zich af te schudden. Hij bedreigde meermaals de winkelmedewerker, maar die raakte daar niet van onder de indruk en zette de achtervolging voort.

De man nam maandagmiddag tegen kwart voor vier uit een winkel aan de Utrechtsestraat goederen mee zonder te betalen. Een medewerker die het alarm hoorde afgaan bedacht zich geen moment en ging achter de winkeldief aan. De dief bedreigde de man met een mes, maar de achtervolging werd voortgezet.

Op de Hellestraat liep de dief een vrouw met twee kinderen omver (van deze mensen zijn geen gegevens bekend). Op de Varkensmarkt greep de dief een fiets die niet op slot stond. De inmiddels gewaarschuwde politie probeerde de dief vervolgens te pakken te krijgen, maar het lukte de man in het drukke verkeer weg te komen.