Uitbreiding digitaal informatieloket voor managend Nederland

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000

Voorburg, 22 augustus 2000

Digitaal informatieloket voor managend Nederland breidt opnieuw uit:

Mainpress en The Question Library op www.management.nl

VOORBURG - Eind vorig jaar lanceerde NIVE (Nederlandse Vereniging voor Management), NIVE ManagementNet (www.management.nl). Management.nl moet uitgroeien tot hét digitale informatie- en communicatieplatform voor managend Nederland. Om die rol nog meer inhoud te geven heeft NIVE onlangs samenwerkingsovereenkomsten gesloten met managementvraagbaak The Question Library en de internetboekhandel Mainpress.

NIVE ManagementNet biedt managementinformatie en kennis- en communicatiefaciliteiten aan alle managers in Nederland. NIVE ManagementNet bestaat uit twee delen. In het verenigingsdeel staat de manager centraal. Dit is het virtuele platform voor managers. In het informatievoorzieningsdeel staat kennis centraal. Aangeboden wordt een breed scala aan informatie, zoals databanken, kranten, tijdschriften, literatuur en boeken. Onder de informatievoorziening vallen ook The Question Library en de internetboekhandel van Mainpress (managementboek.nl).

De samenwerking met The Question Library (TQL) en Mainpress betekent voor de bezoekers van NIVE ManagementNet twee nieuwe diensten. TQL geeft gratis antwoord op duizenden vragen over de meest uiteenlopende zaken waar leidinggevenden in bedrijfsleven, overheid en organisaties dagelijks mee te maken hebben. Mainpress biedt via management.nl toegang tot haar volledige boekenaanbod op alle gebieden van management.

Bij TQL kunnen bezoekers van management.nl met vragen op het gebied van algemeen en financieel management, administratie, P&O, marketing en automatisering. Het aantal onderwerpen dat behandeld wordt, groeit gestaag. Momenteel bevat de databank al ruim 10.000 vragen en antwoorden over thema's als ontslagzaken, de euro tot en met bijzondere beloningen. De informatie wordt aangeleverd, continu geactualiseerd en uitgebreid door externe vakauteurs en wetenschappers.

In de database van management.nl zitten alle boeken van Mainpress, zo'n
2.500 in totaal. De onderwerpen omvatten vrijwel elk vlak van management. Op NIVE ManagementNet zal de nadruk komen te liggen op strategie & beleid en financieel management. Voordeel van de vorm van samenwerking tussen beide partijen is dat bij een zoekactie in NIVE's database op trefwoorden, de zoeker niet alleen geattendeerd wordt op onder meer bestaande abstracts van artikelen, maar ook op managementboeken over dit onderwerp. Met een speciale attenderingsservice worden abonnees bovendien automatisch op de hoogte gehouden van nieuwe boeken op het door de abonnee als interessant gedefinieerde vakgebied.

Eerder ging NIVE ManagementNet al een samenwerkingsverband aan met onder meer informatie-intermediair SVP.

NIVE, Nederlandse Vereniging voor Management, is de Nederlandse vereniging van en voor bestuurders en leidinggevenden. Leden zijn zowel ondernemingen, organisaties en (overheids)instellingen als de individuele managers daarvan. Het doel van NIVE is het persoonsgericht ondersteunen van managers bij het ontwikkelen, verbeteren en vergroten van hun mogelijkheden, management- en leiderschapsvaardigheden. NIVE dient als uniek platform voor vernieuwend management. Een platform van waaruit informatieverstrekking aan en communicatie met de leden plaatsvindt. En van waaruit door samenwerking antwoorden gevonden wordt op vragen die vanuit het platform worden gesteld. NIVE viert dit jaar haar 75-jarig bestaan. Voor meer informatie over NIVE of NIVE ManagementNet kunt u bellen met 070-3001500 of mailen naar: (info@nive.org).

Noot voor redacties