Politieberichten Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 22-08-2000 1e persbericht 22 augustus 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Lastige man aangehouden
Op de Smalle Haven is maandag om 21.45 uur een 56-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man wilde een feesttent binnen, maar werd geweigerd omdat het hier ging om een besloten feest. De man kwam echter steeds terug bij de ingang. Hij pleegde enkele vernielingen aan de tent. Hij is aangehouden. Op het politiebureau schold hij politiemensen uit. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Onder invloed

- Op de Mauritsstraat is dinsdag om 0.05 uur een 32-jarige Eindhovense automobilist bekeurd. Hij reed met zijn auto, zonder verlichting, over Mauritsstraat. Bij controle bleek dat hij gedronken had, ruim 0,9 promille. Verder was zijn auto niet verzekerd en APK-gekeurd. Hij kon met diverse verbalen naar huis.

- Op de Strijpsestraat is dinsdag om 2.10 uur een 23-jarige automobilist uit Nuenen betrapt op het rijden onder invloed. Hij blies 0,85 promille. Een proces-verbaal wordt opgemaakt.

Eindhoven: Auto gestolen
Vanaf het Stationsplein is maandagavond een zwarte BMW, M3, met het kenteken GF-RX-45 gestolen.

Helmond: Man vernielt ruit
Een 47-jarige man uit Helmond is maandagavond om 20.25 uur op de Weg door de Rijpel aangehouden. Hij had even daarvoor bij een geldautomaat aan de Overloop een ruit vernield. Getuigen waarschuwden de politie en gaven een signalement door. Hierdoor kon de man even later in de buurt aangehouden worden. Na verhoor kon de man weer naar huis.

Helmond: Auto weg
Maandagavond is vanaf de Steenweg een rode Volvo met het kenteken RR-JN-22 gestolen.

Best: Snelheidscontrole
Bij een snelheidscontrole op de Eindhovenseweg Zuid zijn dinsdagmorgen 10 bestuurders bekeurd. Er zijn 366 voertuigen gecontroleerd. De snelste overtreder reed 115 km/u. 80 is toegestaan.

Budel: Jongen verdacht van bromfietsdiefstal
Op het politiebureau van Maarheeze is maandagmiddag een 14-jarige jongen uit Budel aangehouden. De jongen zou enkele dagen geleden in Budel Dorplein een bromfiets hebben gestolen. De bromfiets was inmiddels doorverkocht maar weer terecht. De jongen is voor onderzoek ingesloten.

Leende: Automobilist onder invloed
Op de Valkenswaardseweg is dinsdag om 2.05 uur een 28-jarige automobilist uit Nuenen bekeurd. Hij had gedronken en blies ruim 1,1 promille. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

Mierlo: Automobilist gewond
Bij een aanrijding op de Bekelaar is dinsdagmorgen om 6.10 uur een 35-jarige Helmonder gewond geraakt. Hij werd met vermoedelijk rugletsel naar het Elkerliekziekenhuis in Helmond gebracht. De man raakte op de Bekelaar de macht over het stuur kwijt en reed tegen een geparkeerde auto en twee bomen. De brandweer moest de auto openknippen om het slachtoffer te bevrijden.

Beek en Donk: Gestolen auto
Tussen maandag 10.15 en dinsdag 6.15 uur is vanaf de Kloostertuin een groene Renault Clio met het kenteken DV-DJ-84 gestolen.

Waalre: Twee mannen aangehouden
De politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag een 27-jarige man uit Waalre en een 36-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De man uit Waalre is sinds kort bevriend met een 18-jarig meisje uit Waalre. Dit meisje heeft enige tijd geleden de relatie verbroken met de Eindhovenaar. Deze laatste kan dit niet verkroppen en valt haar steeds lastig en bedreigt haar. Maandagavond was hij naar haar woning aan de Valkenswaardseweg gegaan. Daar zat zij met haar nieuwe vriend. Er ontstond een ruzie waarbij de Eindhovenaar een mes trok. Hij raakte de Waalrenaar in het been, waarbij deze licht gewond raakte. De Waalrenaar pakte een traangaspistool en schoot daarmee. De Eindhovenaar verliet de woning en kon later in Eindhoven aangehouden worden. Hem wordt poging doodslag ten laste gelegd. De Waalrenaar wordt hetzelfde ten laste gelegd. Zijn vuurwapen is in beslag genomen.

Valkenswaard: Bestuurder en duopassagier bromfiets gewond Bij een aanrijding op de kruising Dommelseweg Vasco da Gamastraat zijn dinsdagmorgen om 3.50 uur een 21-jarige man en een 19-jarig meisje gewond geraakt. Beiden komen uit Valkenswaard en zaten op een bromfiets die bestuurd werd door de man. Hij reed de kruising op terwijl hij rood licht had. Een 25-jarige man uit Lieshout reed met zijn auto op de kruisende weg en botste tegen de bromfiets. De twee bromfietsberijders zijn in het St. Josephziekenhuis opgenomen. De automobilist en de bromfietsbestuurder hadden gedronken. De automobilist blies 0,45 promille. Bij de bromfietser werd een bloedproef genomen.

Valkenswaard: Snelheidsovertreder is motor kwijt Op De Sil is dinsdagmorgen om 8.00 uur een 29-jarige Valkenswaardse motorrijder bekeurd. Hij reed met zijn motor 117 km/u terwijl 50 de maximumsnelheid is. Zijn motor en zijn rijbewijs zijn in beslag genomen. Er waren de laatste weken klachten uit De Sil over een motorrijder die met zeer hoge snelheid over die straat zou rijden. Een controle op dinsdagmorgen bevestigde de klachten.