Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 22-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 10.15 uur
Inbrekers aangehouden

BILTHOVEN De politie hield afgelopen nacht rond half een twee mannen uit Utrecht van 18 en 25 jaar aan. De twee worden verdacht van een inbraak in een bedrijfspand aan de Rembrandtlaan.

Na een melding ging de politie naar de opgegeven locatie en zag drie mannen wegrennen. De 25-jarige kon korte tijd later uit een tuin van een woning geplukt worden waar hij zich verstopt had. De andere man werd achter de fietsenstalling van N.S. station aangetroffen. Een derde verdachte bleef onvindbaar.

Na onderzoek bleek dat men met een ladder naar de eerste verdieping was geklommen, een raam had geforceerd en een kluis had opengebroken. De twee mannen zitten voorlopig vast voor ander onderzoek en verhoor.

Drie jongens vast voor plegen openlijk geweld

BILTHOVEN Drie jongens uit Utrecht zijn afgelopen nacht aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging en mishandeling. De drie hadden op een recreatieterrein aan de Burgemeester van der Borchlaan een 16-jarige jongen uit Almere-Haven geschopt en geslagen. Hij liep verwondingen op aan hoofd, armen, rug en buik en werd hiervoor behandeld in het UMC. Aan de vechtpartij ging een scheldpartij vooraf.

Rond half twee kreeg de politie een melding van een vechtpartij waarbij een persoon gewond was geraakt. De beveiligingsdienst van de camping had ondertussen een onderzoek ingesteld en droeg de drie verdachten over aan de politie. De drie zitten voorlopig vast voor nader onderzoek en verhoor.

Woninginbreker aangehouden

BUNNIK Vannacht rond een uur zagen bewoners kans om een inbreker vast te houden en over te dragen aan de politie. De bewoners van een woning aan de Stationsweg lagen reeds te slapen toen zij wakker werden van glasgerinkel. Toen zij poolshoogte gingen nemen, zagen zij een vreemde man in de keuken staan. De bewoner greep hem onmiddellijk vast terwijl zijn vrouw de politie belde.

Het gaat om een 41-jarige man, vermoedelijk afkomstig uit Polen. Na onderzoek bleek dat een ruit van de toegangsdeur achterzijde met een beeld uit de tuin was vernield. De man werd ingesloten en zit voorlopig vast voor onderzoek en verhoor.

Daders vast voor veroorzaken aanrijding

ZEIST Gisteravond rond half acht werden twee jongens en een meisje allen 14 jaar en afkomstig uit Zeist aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij het veroorzaken van een aanrijding en het verlaten van de plaats van het ongeval. Een 16-jarige inwoner van Zeist en vermoedelijk de bestuurder zag kans te ontkomen. Bovendien bleek dat de auto waarin zij zaten van diefstal afkomstig was.

Uit onderzoek bleek dat de gestolen auto op De Dreef tegen de achterzijde van een andere personenauto was gebotst. Er raakte niemand gewond. De inzittenden van de gestolen auto stapten uit en renden weg. Het lukte de inzittenden van de aangereden auto om een jongen te achterhalen en over te dragen aan de politie. Onderweg naar het bureau zag de politie de twee andere verdachten lopen en zij werden ook aangehouden. Het onderzoek wordt voortgezet.

Snelheidscontrole
LEERSUM Gistermiddag werd een snelheidscontrole gehouden op de Rijksstraatweg. Er passeerden 1418 bestuurders de radarcontrole en 1373 daarvan hielden zich aan de maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 83 km/u.

Extra toezicht op bromfietsers
BILTHOVEN Gisteravond hield het wijkteam De Bilt / Bilthoven extra toezicht in de woonwijk De Leyen op bromfietsbestuurders. 6 Kregen een bekeuring voor het rijden zonder helm en/of bromfietscertificaat. 10 Anderen kregen een waarschuwing voor uiteenlopende zaken.