Jellinek start alcoholcampagne 'Ober waar kan ik kotsen'

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000
Jellinek

Jellinek start alcoholcampagne "Ober waar kan ik

kotsen", dinsdag 22 augustus 2000

De Jellinek start vandaag in Amsterdam de alcoholcampagne: "Ober waar kan ik kotsen" onder 1e jaars studenten.

Studenten drinken vaker en meer alcohol dan hun
leeftijdgenoten. Leden van een studentenvereniging drinken daarbij meer dan studenten die geen lid zijn van een vereniging. Leden van een studentenvereniging drinken op een gemiddelde uitgaansavond 10 glazen.
(mannen 11, vrouwen 7 ) niet leden 7 glazen ( mannen 9, vrouwen 5).

De campagne richt zich op 15.000 1e jaars Universiteits- en HBO studenten in Amsterdam. De studenten treffen bij hun introductiematerialen een alcoholquiz aan waarmee fl. 1000 gewonnen kan worden. Bovendien zal tot 1 december elke maand een extra prijs van fl. 250 uitgereikt worden. Om de quiz goed in te kunnen vullen is het raadzaam om de bijbehorende alcoholstudiegids te lezen die eveneens bij het
introductiemateriaal zit.

Gedurende de campagne die tot 1 December loopt zullen posters verspreid worden die de 1e jaars oproepen om de alcoholquiz in te vullen. De posters hebben slogans als: "Ober waar kan ik kotsen", "Ik ben zat en wie ben jij" en " Bier maakt me los, losser, loser".

Voor oudere jaars studenten die 1e jaars studenten begeleiden is er een speciaal boekje gemaakt. In dit boekje staan allerlei tips over verantwoord alcoholgebruik bijvoorbeeld de tip om zelf het goede voorbeeld te geven.

Meer informatie: Roel Kersemakers: 020 570 2355