RSA Security vergroot Benelux organisatie

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000

persbericht

RSA Security vergroot Benelux organisatie

Uitbreiding noodzakelijk voor sterk groeiende vraag naar e-Security producten

HEDEL 22 augustus 2000 RSA Security heeft een nieuw kantoor geopend in Hedel voor haar activiteiten in de Benelux. Momenteel zijn daar vijf mensen werkzaam. Daarmee wil het bedrijf haar positie in de Benelux versterken en meer ondersteuning bieden aan de distributeurs en resellers.

De vraag naar de producten en diensten van RSA Security in de Benelux is in het afgelopen jaar sterk toegenomen. Vorig jaar had RSA Security een omzet van $ 5,5 miljoen in de Benelux en werd daarmee een groei gerealiseerd van 40%. Naar verwachting zal deze stijging zich voortzetten gezien de sterke groei van e-business en e-commerce toepassingen. Het toenemende gebruik van op Internet gebaseerde systemen leidt tot een stijgende vraag naar beveiligingssoftware.

"De Benelux markt is een van de snelst groeiende markten in Europa op het gebied van e-Security software," zegt Jan Hereijgers, Country Manager Benelux bij RSA Security. "Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders relatief sceptisch staan tegenover Internetbeveiliging. Wij zien dan ook dat met name grote organisaties zich zeer goed oriënteren maar toch steeds vaker overgaan tot het implementeren van beveiligingssoftware. Onze producten bieden beveiliging op alle niveaus".

Het team van RSA Security in de Benelux bestaat uit twee channelmanagers, twee presales consultants en een medewerker verkoop binnendienst/marketing. RSA Security
RSA Security, de meest vertrouwde naam in e-Security, helpt organisaties een betrouwbare omgeving te creëren voor e-business. Hiervoor kunnen zij gebruikmaken van RSA SecurID two-factor authentication, RSA BSAFE encryptie en RSA Keon digital certificate management systems. Er zijn wereldwijd meer dan een half miljard applicaties in gebruik die werken met RSA BSAFE en meer dan zes miljoen gebruikers van RSA SecurID. Met bijna 20 jaar ervaring en gebruikmakend van innovatieve technologie, is RSA Security in staat in te spelen op de veranderende eisen op beveiligingsgebied in de nieuwe online economie. Meer informatie over RSA Security is te vinden op http://www.rsasecurity.com

Meer informatie voor de redactie:
RSA Security Potters PR Jan Hereijgers Monique Potters tel. +31 (0)73 599 7125 tel. +31 (0)345 501595 email: (jhereijgers@rsasecurity.com) email: monique@potterspr.nl