Politieberichten Friesland

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 22-08-2000 Politieberichten van 22/8 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Balk: inbraak bedrijf
Van zondag op maandag werd ingebroken in het kantoor van een projectontwikkelingbedrijf aan de Meerweg. Een raam van het kantoor werd opengebroken. Het gehele kantoor werd doorzocht. Uit een geldkistje werd een paar honderd gulden weggenomen. De eigenaar, een 53-jarige inwoner uit Balk, deed aangifte.

Heerenveen: poging tot ontvluchting
Zondag omstreeks 20.15 uur werd op de Gedempte Molenwijk een 18-jarige inwoner uit Leeuwarden aangehouden. De jongen was ontvlucht uit een jeugdinrichting. De jongen werd overgebracht naar het bureau in Heerenveen en aldaar ingesloten in afwachting van zijn overbrenging naar een jeugdinrichting. Maandag, omstreeks 19.00 uur werd de jongen uit zijn cel gehaald om te worden gelucht. Toen de arrestantenwacht de luchtplaats even later controleerde, zag hij dat de jongen had geprobeerd te ontvluchten. De jongeman was echter niet ver gekomen, want hij zat met zijn hoofd klem tussen de tralies en kon geen kan meer op. De brandweer heeft de jongeman uit zijn benarde positie bevrijd, waarna hij weer werd teruggebracht naar zijn cel.

Kollum: inbraak woningbouwvereniging
Afgelopen nacht werd ingebroken in de werkplaats van de woningbouwvereniging `Kollumerland c.a` aan de Timmerweg. Er werd een toegangsdeur geforceerd. Via het magazijn is men naar het kantoor gelopen. Uit het kantoor werden een digitale camera en een mobiele telefoon gestolen. Een 53-jarige inwoner uit Kollum deed namens de woningbouwvereniging aangifte.

Leeuwarden: verkeersovertredingen
Dinsdag omstreeks 08.40 uur werd op de Groningerstraatweg een 42-jarige inwoner uit Jistrum bekeurd, ter zake het rijden in een personenauto zonder verzekering. Ook de APK-keuring bleek te zijn verlopen. Tevens was de bestuurder niet in het bezit van een rijbewijs. Volgens zijn eigen zeggen reed hij al meer dan 13 jaar zonder rijbewijs. De man kreeg voor de verkeersovertredingen een proces-verbaal.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272