RAI ergert zich aan uitspraak Netelenbos over motoren

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000

RAI VERENIGING

RAI ergert zich aan uitspraak minister Netelenbos over motoren

De afdeling Gemotoriseerde Tweewielers van de RAI Vereniging ergert zich aan de nieuwste uitspraken van minister Netelenbos over zware motoren. Haar voorstel voor een extra rijvaardigheidstest komt voor de branchevereniging als een volslagen verrassing. Temeer omdat over deze en andere onderwerpen inmiddels een goed overleg wordt gevoerd. 'Los van de ergernis maakt de minister ook een ernstige denkfout', aldus voorzitter Hans van Doorn van de afdeling Gemotoriseerde Tweewielers van de RAI Vereniging. 'Europees onderzoek heeft duidelijk gemaakt dat er geen relatie is tussen het vermogen van een motor en de kans op ongevallen. Als de minister haar gedachtenspinsel in ons regulaire overleg had gebracht, dan hadden we haar dit kunnen vertellen.'

Over zaken als veiligheid en rijvaardigheid wordt sinds begin dit jaar overlegd tussen het ministerie van Verkeer en Waterstaat aan de ene kant en het zogenaamde Motorplatform aan de andere kant. In het Motorplatform zijn organisaties vertegenwoordigd als ANWB, KNMV, MAG en KLPD.

Voor meer informatie: Cees Boutens, tel. (020) - 504 4949 of (06) 53 212 633

22 aug 00 14:48