WebMethods rondt acquisitie van Active Software af

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000

webMethods rondt acquisitie van Active Software af

Hilversum, 22 augustus 2000 webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), maakt vandaag bekend dat het de overname van Active Software (Nasdaq: ASWX), een vooraanstaande producent van softwareproducten voor e-business infrastructuren, heeft afgerond.

"Met de overname van Active Software creëert webMethods een nieuwe standaard voor B2Bi," zegt Phillip Merrick, president en CEO van webMethods. "Door onze producten te combineren kunnen we op elk niveau in de organisatie B2B-integratie aanbieden: van het mainframe en zakelijke softwarepakketten tot buiten de firewall voor integratie met handelspartners en digitale marktplaatsen. Bovendien hebben we met meer dan
600 werknemers en ruim 425 klanten de mogelijkheid én de kritische massa om oplossingen te leveren voor alle business-to-business initiatieven,

Als resultaat van de fusie, is de raad van bestuur van webMethods uitgebreid met R. James Green en James P. Gauer. Meneer Green, voormalig voorzitter en chief executive officer van Active Software, is partner bij Palomar Ventures, een investeringsfirma in durfkapitaal.

In opvolging van de fusieovereenkomst, zal webMethods ongeveer 13,9 miljoen gewone aandelen uitgeven voor alle per 15 augustus uitgegeven en uitstaande aandelen van Active Software, de daadwerkelijke datum van de fusie. Elk aandeel Active Software wordt omgeruild voor 0,527 gewone aandelen van webMethods. webMethods zal ook de uitstaande aandelenopties voor werknemers van Active Software overnemen. Later deze maand zullen de voormalige aandeelhouders van Active Software informatie ontvangen over de omwisseling van Active Software aandelencertificaten voor webMethods aandelencertificaten.

------- EINDE -------

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van software-oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel binnen als buiten de firewall en in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, high-tech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 425 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola, Teligent en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect, e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, KPMG, Microsoft, SAP AG en Vantive. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing manager Europe,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)