KPN introduceert bedrijfsnetwerken van Nortel in Nederland

Datum nieuwsfeit: 22-08-2000

22 augustus 2000

KPN introduceert klantgerichte geïntegreerde bedrijfsnetwerken van Nortel Networks in Nederland

Begeleidend schrijven bij persbericht 'KPN First European Telco to Base Converged Networks Strategy on Nortel Networks'

KPN biedt zakelijke klanten voortaan geïntegreerde bedrijfsnetwerken van Nortel Networks. Deze 'unified networks', geïntegreerde spraak- en datanetwerken voor bedrijven, zorgen voor vereenvoudiging, verhoogde snelheid en betrouwbaarheid van de communicatiestructuur van deze bedrijven. De samenwerking verschaft Nortel toegang tot de onontgonnen Nederlandse markt van geïntegreerde bedrijfsnetwerken en maakt KPN tot de eerste Europese telecomaanbieder van deze geavanceerde oplossing.

Unified networks integreert telefoon-, video- en dataverkeer in één infrastructuur door middel van producten waarmee Nortel Europees marktleider is. KPN, ervaren in de integratie van spraak en data, kan zo haar klanten in de e-business een uitgebreide netwerkinfrastructuur en alle bijbehorende service bieden.

Om bedrijven actief in de e-business nog verder van dienst te kunnen zijn, richten KPN en Nortel een speciaal 'competence center' op in Nederland. Hier kunnen bedrijven terecht voor op maat gesneden advies over nieuwe e-business applicaties voor netwerkinfrastructuren. De partners maken deze herfst meer over hun plannen voor het centrum bekend.

De samenwerking met KPN past in de strategie van Nortel om haar Europese activiteiten op het gebied van unified networks uit te breiden. Onderzoek van de Yankee Group toont aan dat Nortel in Europa nu reeds vijftig procent van de backbone beheert. Nortels lange historie in telefonie, gecombineerd met haar uitgebreide kennis van de nieuwste communicatietechnologie, maken haar tot een aantrekkelijke partner in het opzetten van geïntegreerde bedrijfsnetwerken. In verband met haar toekomstplannen zal Nortel in Europa tweeduizend nieuwe werknemers in dienst nemen.

Noot voor redacties