Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 09.20 uur
Verontreiniging van sloot

MAARSSEN Op dinsdag 22 augustus, omstreeks 11.00 uur, kreeg de politie de melding over een berg rottende aardappels in een weiland in Maarssen.

Op de opgegeven locatie troffen de politiemensen een berg van ongeveer 5 kubieke meters rottende aardappels aan. Doordat onder de berg geen zeil lag, konden na regen afvalstoffen die door het rottingsproces vrijkomen vrijelijk de grond en de nabijgelegen sloot inlopen.

In de nabijgelegen sloot dreven dode vissen. Vermoedelijk veroorzaakt door een zuurstoftekort, wat weer veroorzaakt werd door de afvalstoffen afkomstig van de rottende aardappels. Door een medewerker van Waterbeheer zijn diverse zuurstofmetingen in de sloot uitgevoerd. Op de metingplaatsen in de sloot nabij de berg aardappels werd een zuurstofgehalte van rond de 2,0 mg gemeten, terwijl een zuurstofgehalte van 5,0 mg gebruikelijk is.

De 48-jarige eigenaar van de aardappels kreeg een schikking aangeboden van f 2500,- voor het in de bodem brengen van afvalwater en verontreiniging van oppervlaktewater.

Verkeerscontrole

BREUKELEN Op dinsdagmiddag 22 augustus heeft de politie op de Markt een verkeerscontrole gehouden.

Dertien bestuurders kregen een bekeuring voor het niet dragen van de autogordel. Eén bestuurder moet zijn verzekeringspapieren en één zijn rijbewijs op het politiebureau komen tonen.

Alcoholcontrole

LOENEN Op dinsdagavond 22 augustus heeft de politie een korte alcoholcontrole op de Rijksstraatweg gehouden.

Van de zeven gecontroleerde bestuurders bleken er zes niet (teveel) te hebben gedronken. Eén bestuurder blies ter plaatse een `A`, hetgeen betekent dat hij teveel had gedronken. De man, 59 jaar oud en afkomstig uit Leiden, werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Op het politiebureau blies de man 250 ug/l. (0,65 promille). Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod voor 1 uur.