Australische Grand Prix blijft voorlopig in Melbourne

Jos Verstappen

23 augustus 2000
Australische Grand Prix blijft voorlopig in Melbourne

De regering van Victoria heeft bekend gemaakt dat de Australische Grand Prix de eerst komende tien jaar in Melbourne zal blijven. Toen de Labour Party nog in de oppositie zat waren die er zwaar op tegen dat er een Grand Prix in Albert Park verreden werd. Tegenwoordig is diezelfde politieke partij aan de macht in Australië en hopla, nu is men groot voorstander. Dit gedrag is natuurlijk niets nieuws in de politiek. Een recent onderzoek wees uit dat er 30,000 Australiërs uit het gehele land naar Melbourne reizen om de Grand Prix mee te maken en dat de lokale business er een slordige $100 miljoen Australische dollars aan verdient. Daarnaast werden er 3.000 permanente banen gecreëerd doordat de race nu in Victoria plaatsvindt. U zult begrijpen dat de Australische Arbeids Partij nu een groot voorstander van de race is. Misschien een idee voor politiek Den Haag om deze site eens te bezoeken.