Eastman Software verzelfstandigt zich

Datum nieuwsfeit: 23-08-2000

<<...>>
Eastman Software verzelfstandigd zich
leverancier van E-Business oplossingen gaat zich toespitsen op verticale markten
Nieuwegein, 23 augustus 2000 - Eastman Software, Inc. gevestigd in Billerica, Massachusetts, een toonaangevende leverancier van e-Business software, heeft vandaag aangekondigd dat het met ingang van 1 september aanstaande als zelfstandig bedrijf verder zal gaan, ondersteund door een onafhankelijke beleggingsgroep. Het bedrijf was tot nu toe een dochteronderneming van Eastman Kodak Company, en opereerde binnen de Document Imaging Divisie. Het nieuws werd vandaag medegedeeld door Dave Lakness, de CEO van Eastman Software en William D. Oates, de voorzitter van de beleggingsgroep.
"Eastman Software heeft rijke ervaring op het gebied van werkproces management, imaging en samenwerking," volgens Oates. "De voortreffelijke producten en verticale e-Business oplossingen voor de diensten sector, waaronder financiële diensten, verzekeringen en overheid, trekken ons zeer aan. Eastman Software's bewezen oplossingen automatiseren handmatige processen en voegen gegevens van legacy systemen samen, via internet wordt de kracht van de back office gekoppeld aan de verkoop en klantenservice in de front office, en daarmee direct aan de klant. We zijn zeer geïnteresseerd in het enorme potentieel dat het bedrijf heeft om door middel van ambitieuze acquisitie en interne groei sterk uit te breiden." Eastman Software verwacht een probleemloze overgang. Lakness, een ervaren man in het vak, kwam in 1999 als Chief Technology Officer in dienst van Eastman Software. Als CTO fungeerde Lakness als de spil in de recente initiatieven van Eastman Software op het gebied van e-Business, en in de rol van CEO zal hij toezien op de volgende generatie verticale oplossingen voor e-Business. "De verzelfstandiging van Eastman Software onderstreept de lange-termijn strategie van Document Imaging om ons te richten op onze kernactiviteiten," volgens
./2

Candy Obourn, manager van de Document Imaging divisie van Eastman Kodak. "Eastman Software heeft solide producten, toonaangevende en strategisch denkende klanten en substantiële deskundigheid. Deze onafhankelijkheid levert Eastman Software de strategische doelgerichtheid die nodig is om snel op de markt te kunnen reageren, hetgeen essentieel is in de dynamische internet markt".
Eastman Software blijft haar belangrijkste deskundigheden leveren en vergroten door zijn 'award' winnende lijn van producten en oplossingen, en door strategische ontwikkeling van zijn e-Business oplossingen. Deze oplossingen zijn ontworpen om zijn verzekeringsklanten te ondersteunen in het aangaan en de uitvoering van verzekeringspolissen en het verlenen van klantenservice, zijn klanten vanuit de Overheid te assisteren bij het hanteren en uitvoeren van beleid en klantenservice en haar klanten uit het bankwezen te helpen bij het behandelen van aanvragen voor leningen, de administratie en klantenservice. Ook zal het bedrijf nauw blijven samenwerken met haar netwerk van partners en klanten. "We beschouwen de verzelfstandiging van Eastman Software als goed nieuws," volgens Mike Flores, directeur van Infinite Solutions, Inc. "Eastman Software heeft uitmuntende producten voor schaalbare productieomgevingen. De onafhankelijkheid van Eastman Software garandeert de noodzakelijke doelgerichtheid en betrokkenheid om de oplossingen van het bedrijf te handhaven en uit te breiden."
Eastman Software blijft opereren vanuit haar hoofdkantoor in Billerica, Massachusetts en vanuit de bestaande kantoren over de hele wereld. De voorwaarden voor de overeenkomst worden niet nader bekendgemaakt.

Over Eastman Software, Inc.
Eastman Software is toonaangevend in process management e-volution* met innovatieve oplossingen voor werkprocessen. Het bedrijf breidt deze leiderschapspositie in procesmanagement uit om haar klanten in staat te stellen hun bedrijfskritische applicaties voor business-to-business en business-to-consumer efficiënter in te zetten via internet. De integratie van back office processen en klantgegevens met de op de klant gerichte front office
applicaties, levert Eastman Software's klanten uit de financiële sector, verzekeringen en
./3

overheid voordelen op, waaronder verhoogde opbrengst en concurrentievoordeel, verbetering in klanten toeleveringsketen, kortere doorlooptijden en lagere kosten. Eastman Software's producten en diensten hebben een aantal grote en prestigieuze organisaties in de wereld in staat gesteld gestructureerde processen te stroomlijnen ten behoeve van grote hoeveelheden back office handelingen. Voor meer informatie kunt u www.eastmansoftware.com raadplegen of een e-mail sturen naar (information@eastmansoftware.com). Betreft Eastman Kodak Company
De Eastman Kodak Company is met haar Document Imaging divisie wereldwijd de toonaangevende leverancier van document scanners met een hoge productiesnelheid, media- en micrografische producten en diensten. Eastman Kodak levert een verscheidenheid aan producten voor documentbeheer applicaties, die digitale, geïntegreerde of micrografische oplossingen behoeven. Voor meer informatie, neem contact op met Kodak's Document Imaging division, tel. 1-800-243-8811 (U.S. en Canada), of een bevoegde vertegenwoordiger van Kodak producten, of bezoek de Document Imaging World Wide Web site op .

Eastman Software, Postbus 195, 3430 AD Nieuwegein, telefoon 030 - 600 88 00.