Meisje komt om bij ongeval met vrachtauto in Harkstede

Datum nieuwsfeit: 23-08-2000

Politiebericht Groningen: Harkstede 23-08-2000 Meisje komt om bij ongeval met vrachtauto woensdagmiddag 23 augustus 2000 te 17.00 uur

Slachtoffer op slag dood

Op de kruising Hoofdweg met de Engelberterweg te Harkstede is vanmiddag een 13-jarige meisje uit Groningen bij een verkeersongeval om het leven gekomen. Het meisje stak met haar fiets vanaf het fietspad de Hoofdweg over. Zij werd daarbij geschept door een vrachtauto bestuurd door een 47-jarige man uit Adorp. De chauffeur van het transportbedrijf uit Ten Boer trachtte door te remmen de aanrijding te voorkomen. Het meisje werd echter frontaal geschept. Het slachtoffertje overleed op de plaats van het ongeval. De Hoofdweg is een voorrangsweg. De 47-jarige chauffeur is door een bedrijfsteam van het transportbedrijf opgevangen.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel. 050-5995010