AutoCAD Mechanical 2000i Power Pack beschikbaar

Datum nieuwsfeit: 23-08-2000

AutoCAD Mechanical 2000i Power Pack beschikbaar

Meer dan 100 nieuwe functies en verbeteringen en meer dan 100.000 nieuwe standaardonderdelen

Rotterdam, augustus 2000 --AutoCAD Mechanical 2000i Power Pack is beschikbaar. Het is de nieuwe versie van Autodesk's software voor werktuigbouwkundig ontwerpen in 2D. AutoCAD Mechanical 2000i Power Pack is gebaseerd op het nieuwe AutoCAD 2000i-platform en biedt nieuwe functionaliteit en uitbreidingen op diverse gebieden: ontwerpen met behulp van het Internet, hogere ontwerpproductiviteit en veel nieuwe standaard onderdelen.

Belangrijkste kenmerken van AutoCAD Mechanical 2000i Power Pack

Internet en portal functionaliteit versnellen de ontwerpprocessen en maken de communicatie en de samenwerking tussen ontwerpteams beduidend gemakkelijker. AutoCAD 2000i Mechanical Power Pack bevat MeetNow, een ingebouwde toepassing van Microsoft Windows NetMeeting, waarmee ontwerpers via het web kunnen samenwerken. Een andere functionaliteit is Publish to Web, een nieuwe, gebruiksvriendelijke wizard die de gebruikers de mogelijkheid geeft om snel en gemakkelijk ontwerpen op Internet te publiceren en te delen. AutoCAD Mechanical 2000i Power Pack geeft de gebruikers bovendien toegang tot een schat van sectorgerichte informatie en designinhoud, via Autodesk Point A, het eerste design-portal dat ontwerpinformatie verzamelt.

Productiviteit verbeteringen voor ontwerpers, zoals verbeterde visualiserings mogelijkheden, een meer eenduidige en verfijnde user interface en een verbeterde functie voor het berekenen van boutverbindingen, versnellen het 2D ontwerpproces. Daarnaast bevat het pakket nieuwe functies voor productietekeningen en detailfuncties zoals: spreadsheetfuncties voor materiaalstaten en stuklijsten, die de gebruikers helpen om snel en gemakkelijk relaties te leggen en te berekenen tussen kolommen van materiaalstaten en stuklijsten; nieuwe, automatisch openende annotaties, die de gebruikers meer flexibiliteit en controle geven over de uiteindelijke detailtekeningen; nieuwe lassymbolen en dimensionerings mogelijkheden, die de ontwerpprocessen stroomlijnen en het gevaar van fouten en de noodzaak tot aanpassingen beperken.

Meer dan 100.000 nieuwe American National Standard Institute (ANSI) standaardonderdelen zijn inbegrepen in AutoCAD Mechanical 2000i Power Pack, ten behoeve van het groeiend aantal klanten dat onderdelen met ANSI-erkenning nodig heeft. Deze inhoud omvat 'intelligente' componenten, zoals bouten, schroeven, moeren, sluitringen en pennen.

Over Autodesk
Autodesk is de belangrijkste leverancier van grafische software voor technisch tekenen en ontwerpen. Het bedrijf biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers hun productiviteit kunnen verhogen, dankzij de kracht van de digitale ontwerpomgeving. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.autodesk.be

Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com.

Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, Benita Dreesen of John Kinnart, Streekbaan 196, 1800 Vilvoorde
Tel.: 02/267 41 60, fax: 02/267 12 89, e-mail:
postmaster@creative-strategies.be