Sailjournaal bij de NOS op de vooravond van Sail 2000

Datum nieuwsfeit: 23-08-2000
X-MIME-Autoconverted: from 8bit to quoted-printable by c18796249.telekabel.chello.nl id NAA12289

Van : voorlichting NOS Radio en Televisie
d.d. : 22 augustus 2000
Nr. : 269

SAILJOURNAAL BIJ DE NOS OP DE VOORAVOND VAN SAIL 2000

NOS-Actueel doet deze zomer op Nederland 1 en Nederland 2 uitgebreid verslag van Sail 2000. Dit nautische spektakel wordt van 24 tot 28 augustus voor de zesde keer in Amsterdam gehouden. Woensdag, op de vooravond van dit evenement, zendt de NOS het eerste Sailjournaal uit op Nederland 1 (19.00-19.24 uur).

In dit Sailjournaal een reportage van NOS-verslaggever Gijs Wanders vanuit IJmuiden. Hij registreert de binnenkomst van de schepen in de haven en gaat kijken bij de verkeersleiding van IJmuiden, die de schepen moet begeleiden. Sacha de Boer doet verslag van het Sailfeest in IJmuiden. In de dagelijkse Sailjournaals maakt Arjan Nieuwenhuizen maritieme reportages, getiteld 'Water en vuur', over de passie van Nederlanders voor de scheepvaart. In deze eerste reportage een portret van een turfschipper. In deze uitzending verder een studiogesprek met Sail-directeur Bernard Heppener, een vooruitblik op de komende week en een terugblik op Sail '95.

Voorlichting NOS Radio en Televisie
Fred de Vries