Halfjaarcijfers 2000 Smit Transformatoren

Datum nieuwsfeit: 24-08-2000

HALFJAARRESULTATEN 2000 SMIT TRANSFORMATOREN

Smit Transformatoren N.V. heeft over de eerste zes maanden van 2000 een nettowinst behaald van NLG 4,0 miljoen (Euro 1,8 miljoen) ten opzichte van NLG. 3,1 miljoen (Euro 1,4 miljoen) over de vergelijkbare periode van 1999, waarbij aangetekend dat het resultaat over de eerste zes maanden van 1999 negatief werd beïnvloed door een getroffen voorziening van NLG 1,5 miljoen (Euro 0,7 miljoen).

De netto-omzet is in de verslagperiode gestegen met 17% tot NLG 86,9 miljoen (Euro 39,4 miljoen). De omzet werd voor 58% buiten Nederland behaald, grotendeels in Noord-Amerika. Daarentegen daalde de som der bedrijfsopbrengsten met 5% tot NLG 82,0 miljoen (Euro 37,2 miljoen), als gevolg van afname van het onderhanden werk. Het bedrijfsresultaat bedroeg NLG 5,8 miljoen (Euro 2,6 miljoen). De winst per aandeel kwam uit op NLG 1,19 (Euro 0,54).

Het geconsolideerde balanstotaal verminderde door balansverkorting tot NLG 103,3 miljoen (Euro 46,9 miljoen). Het aansprakelijk vermogen bedroeg NLG 47,0 miljoen (Euro 21,3 miljoen) en bedroeg ten opzichte van het balanstotaal 46% ultimo juni 2000 (ultimo juni 1999: 34%).

Op basis van de orderportefeuille (NLG 127,6 (Euro 57,9) miljoen ultimo juni 2000) en de samenstelling daarvan, wordt voor het tweede halfjaar 2000 een ontwikkeling verwacht die ongeveer in lijn is met die voor de eerste helft van het lopende boekjaar. Fusiegesprekken op schema

De op 2 augustus jl. bekend gemaakte verdere gesprekken over een fusie met het Duitse bedrijf TESSAG, door middel van een uit te brengen bod van Euro 9,00 per (certificaat van) aandeel Smit Transformatoren N.V., verlopen goed.

Nijmegen, 24 augustus 2000
De Directie van Smit Transformatoren N.V.