Order voor technologie cruiseschepen voor Internatio-Müller

Datum nieuwsfeit: 24-08-2000
Internatio-Müller N.V.

Rotterdam, 24 augustus 2000

Internatio-Müller N.V. ontvangt opdrachten van NLG 345 miljoen voor technologie in cruiseschepen

Imtech, de divisie Techniek van Internatio-Müller N.V., heeft in het eerste halfjaar van 2000 substantiële orders verworven voor de levering van complete technologische (deel)oplossingen op in aanbouw zijnde cruiseschepen. De totale orderontvangst bedraagt NLG 345 miljoen.

De orders zijn afkomstig van drie scheepswerven, te weten de Meyer Werft in Papenburg (Duitsland), de werf Blohm & Voss in Hamburg (Duitsland) en de werf Chantier de l Atlantique in St. Nazaire (Frankrijk). Op alle drie locaties wordt in opdracht van diverse rederijen in serie gewerkt aan meerdere cruiseschepen tegelijkertijd. Hiermee wordt voorzien in de grote vraag naar luxe cruiseschepen.

Imtech is op deze werven actief met in totaal tien verschillende cruiseschepen van diverse omvang. Op deze schepen is Imtech verantwoordelijk voor de complete HVAC-technologie ofwel de verwarming, ventilatie en airconditioning, inclusief de daarbij behorende elektrotechnische systemen, informatie- en communicatietechnologie en sprinklertechniek.

Bij de opdrachten werken twee Imtech-bedrijven intensief samen, te weten ROM - Schiffbau-Dockbautechnik en Imtech Marine & Industry. ROM is verantwoordelijk voor de HVAC-technologie en sprinklertechniek, terwijl Imtech Marine & Industry deze technologie via elektrotechniek en ICT tot een efficiënt werkend systeem maakt.

Imtech behoort tot de top-5 van ondernemingen in Europa die actief zijn in scheepsbouwtechnologie.