Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Digitaal experiment wethouder Tilburg succesvol

Datum nieuwsfeit: 24-08-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Tilburg

24-8-2000

25.000e bezoeker Hamming site!

Digitaal experiment een succes

De website van wethouder Hamming bereikt deze week de 25.000e bezoeker. Het behalen van zoveel bezoekers overtreft alle verwachtingen. De 25.000e wordt uitgenodigd een dag mee te lopen met de wethouder. Zo krijgen digitale surfers de gelegenheid de wethouder eens in het echt te ontmoeten.

Ongeveer een jaar geleden (18 oktober 1999) startte wethouder Hamming, als experiment, met een website, gelinkt aan zijn portefeuille WWB. De ontwikkelingen op het gebied van internet, de onderwerpen van de portefeuille van Hamming én het streven om bestuur dichter bij de burger te brengen (en andersom) rechtvaardigden het experiment. Het doel van het experiment was om te zien hoeveel behoefte er was in de stad, om direct contact te krijgen met bestuurders en om een constante dialoog op te zetten tussen burgers en bestuurders.

Een jaar na de start blijkt dat internet en de vele interactieve mogelijkheden van een site (de Hamming site bevat een digitaal spreekuur, een discussiepagina en e-mail) nieuwe mogelijkheden biedt voor burgers en voor besturen. Niet alleen biedt de site overzichtelijke informatie, ook biedt het de mogelijkheid voor burgers om direct contact te maken met bestuurders. In totaal dus zo'n 25.000 bezoekers in één jaar tijd, ± 1800 e-mails en 600 reacties tijdens chaturen en discussies op de site. Voor bestuurders biedt de site directe contacten met de doelgroepen, snelle informatie en voeling met wat er leeft in de stad.
De totale kosten van het experiment bedragen f 24.000,- (inclusief ontwikkeling, beheer en onderhoud van de site). Het grootste deel van de uren en kosten is gemaakt in de opstartfase van de site.

Prijs
De 25.000e bezoeker wordt uitgenodigd een dag mee te lopen met de wethouder. De gelukkige surfer krijgt, bij inloggen op het web-adres, een pop-up scherm in beeld, waar een aantal gegevens moeten worden ingevuld. De gemeente Tilburg neemt dan vervolgens contact op met die persoon. Als blijkt dat de 25.000e bezoeker een ambtenaar of collega van de wethouder is, dan krijgt de eerstvolgende bezoeker de prijs.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie