Politiebericht Utrecht: district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 24-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 09.30 uur
Bromfietser te veel gedronken

BUNSCHOTEN/SPAKENBURG Woensdagavond 23 augustus kreeg de politie een melding dat een bromfietser tegen een muurtje was gereden op de Torenvalk.

Ter plaatse trof de politie een 16-jarige jongen uit Bunschoten/Spakenburg aan. Het bleek dat de jongen gedronken had en zo de macht over zijn stuur was verloren en tegen het muurtje was gereden. Op het bureau bleek uit de ademanalyse dat hij 1.25 promille alcohol in zijn bloed had. De jongen werd met een bekeuring van 900,= naar huis gestuurd.

Automobilist onder invloed

BAARN Op de Zandheuvelweg zag de politie donderdagochtend 24 augustus een bestuurder rijden waarvan zij het vermoeden hadden dat hij gedronken had. Omstreeks half twee werd een 22-jarige bestuurder uit Soest aan de kant gezet.

Uit een eerste blaastest bleek inderdaad dat de man gedronken had. Op het bureau wees de ademanalyse uit dat hij 0,65 promille alcohol in zijn bloed had. Met een rijverbod van een uur en een boete van 400,= verliet de man het bureau.