Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 24-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 10.45 uur
Snelheidscontroles

VEENENDAAL Bij een snelheidscontrole op de Rondweg-West binnen de bebouwde kom woensdagochtend 23 augustus passeerden 210 bestuurders de radarpost. 34 Bestuurders reden harder dan de toegestane snelheid van 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 92 kilometer.

RHENEN - Bij een snelheidscontrole woensdagochtend 23 augustus op de Grebbeberg binnen de bebouwde kom passeerden 200 bestuurders de radarpost. 34 Bestuurders reden harder dan de toegestane snelheid van 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 kilometer.

ELST Bij een snelheidscontrole woensdagmiddag 23 augustus op de Rijksstraatweg passeerden 1175 bestuurders de radarpost. 121 Bestuurders reden harder dan de toegestane snelheid van 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 77 kilometer.

DOORN Bij een snelheidscontrole woensdagmiddag 23 augustus op de Amersfoortseweg binnen de bebouwde kom passeerden 773 bestuurders de radarpost. 98 Bestuurders reden harder dan de toegestane snelheid van 50 kilometer per uur. Zij krijgen de bekeuring toegezonden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 88 kilometer per uur.

LEERSUM - Bij een snelheidscontrole woensdagmiddag 23 augustus op de Rijksstraatweg binnen de bebouwde kom passeerden 158 bestuurders de radarpost. 6 Bestuurders overschreden de toegestane snelheid van 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 69 kilometer per uur.

Automobilist onder invloed

RHENEN Op de Stikke Hucht heeft de politie donderdag-ochtend 24 augustus een 46-jarige bestuurder uit Boven-Leeuwen gecontroleerd. Tijdens de controle bleek dat de man gedronken had. Op het bureau werd duidelijk dat de man 0.80 promille alcohol in zijn bloed had. Hij werd heengezonden met een boete van 400,= en een rijverbod van 2 uur.