SP verontwaardigd over Europese richtlijn over Gen-patenten

Datum nieuwsfeit: 24-08-2000

Den Haag, 24 augustus 2000

De SP is verontwaardigd over een uitspraak van het Europese Hof waarna Nederland wordt gedwongen de Europese richtlijn over Gen-patenten onverwijld in te voeren. Fractievoorzitter Jan Marijnissen vindt dat absoluut voorkomen moet worden dat hierdoor een onomkeerbare situatie ontstaat als het bedrijfsleven gaat investeren in deze patenten en eist absolute bescherming tegen mogelijke claims van bedrijven als de richtlijn later alsnog wordt ingetrokken. Hij stelt hierover vragen aan staatssecretaris Ybema en kondigt aan bij behandeling van het wetsvoorstel amendementen van deze strekking in te dienen.

Een grote meerderheid in zowel de ...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen