McAfee's draadloze AVERT biedt meest recente virusinformatie

Datum nieuwsfeit: 24-08-2000

Persbericht

McAfee's draadloze AVERT biedt als eerste de meest recente virusinformatie via het draadloze web

Toonaangevende, wereldwijde onderzoeksorganisatie voor virusbestrijding verleent gebruikers van mobiele telefoons toegang tot virusinformatie via WAP-telefoons

Amsterdam/Brussel , augustus 2000 McAfee, onderdeel van Network Associates, Inc. (Nasdaq: NETA),heeft McAfee AVERT Wireless (Anti-Virus Emergency Response Team)in het leven geroepen, de eerste draadloze Web-service, die gebruikers van mobiele WAP-(Wireless Application Protocol) telefoons de mogelijkheid biedt om de meest actuele informatie te verkrijgen over de laatste virusdreigingen. WAP is de de facto wereldnorm voor draadloze informatie- en telefoniediensten op digitale mobiele telefoons en andere draadloze terminals. Voor meer informatie over AVERT Wireless bezoek: http://www.mcafeeb2b.com/asp_set/anti_virus/avert/intro.asp.

De McAfee AVERT Wireless-service is een hoofdactiviteit van McAfee AVERT, één van de voornaamste onderzoeksorganisaties voor virusbestrijding. McAfee AVERT werkt nauw samen met de klanten van McAfee Active Virus Defense en met de wereldwijde onderzoeksgemeenschap voor virusbestrijding, om beveiliging tegen Internetvirussen beschikbaar te stellen, evenals informatie, diagnose, remedies en bescherming tegen nieuwe virussen. McAfee Active Virus Defense is de gebruiksvriendelijke, geïntegreerde beveiligingsoplossing van de volgende generatie tegen Internet-virussen. Ondernemingen en instellingen kunnen hiermee het antivirusbeleid van hun e-business en elektronische diensten centraal beheren, updates en configuraties op maat aanbieden, het uitbreken van virussen via e-mail tegenhouden, voordat ze ontstaan en grafische rapportage-methoden gebruiken om een nauwkeurig beeld te krijgen van de doelmatigheid van hun virusbestrijding op elk niveau en elke locatie op Internet.

Over McAfee

McAfee biedt één van de meest complete en goedkoopste oplossingen om e-businesses te beschermen tegen kwaadaardige Internet-praktijken en -virussen. McAfee Active Virus Defense is de bekroonde, meerlagige beveiligingsoplossing tegen virussen. De software bestaat uit WebShield, voor de beveiliging van Internet-poorten, GroupShield voor de bescherming van de e-mail-server, NetShield voor de file servers en VirusScan voor de desktop- en mobiele gebruiker. McAfee biedt met ePolicy Orchestrator en Enterprise SecureCast ook de meest efficiënte instrumenten voor het beheer van het virusbestrijdingsbeleid, updates en rapportage via Internet. Alle McAfee-producten worden gewaarborgd door één van de belangrijkste onderzoeksorganisaties voor virusbestrijding ter wereld, McAfee AVERT (Anti-Virus Emergency Response Team), het team dat als eerste Melissa en Bubbleboy identificeerde en dat de klanten helpt zich te beschermen tegen de steeds complexer en frequenter wordende aanvallen via Internet, die een ernstige bedreiging vormen voor de e-business.

Over Network Associates

Network Associates (Nasdaq: NETA) is 's werelds grootste onafhankelijke softwarebedrijf op het gebied van netwerkbeveiliging en -beheer. Op de algemene ranglijst van onafhankelijke softwarehuizen bekleedt de onderneming de achtste plaats. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Santa Clara (VS, California), werd opgericht in 1989 en telt wereldwijd 2800 medewerkers. Het bedrijfsresultaat over het boekjaar 1998 (afgesloten op 31 december 1998) bedraagt 990 miljoen USD.

Network Associates levert het summum van hetgeen de meest gezaghebbende softwareontwikkelaars ter wereld aan geavanceerde technologieën produceren. Deze topmerken worden wereldwijd gebruikt door de meer dan 60 miljoen klanten van Network Associates. Het assortiment omvat onder meer de antivirusprogramma's van McAfee, versleutelingssoftware van PGP, het systeembeveiligingspakket van Gauntlet, applicaties van Magic Help Desk en de range netwerkanalyzers van Sniffer. Network Associates verkoopt zijn producten via een unieke, 'suite-based' abonnementsformule. De deelpakketten Net Tools Secure en Net Tools Manager staan borg voor optimale oplossingen op het gebied van netwerkbeveiliging en -beheer en vertegenwoordigen ontegenzeggelijk de state of the art op het gebied van geïntegreerde pakketten. De twee packages samen vormen het totaalpakket Net Tools de eerste toepassing voor IT-afdelingen die beveiliging, beleidsaanpassingen, netwerkprestaties, asset-management en helpdeskactiviteiten integreert tot één gebruiksvriendelijke omgeving voor systeembeheer onder Windows. Website: http://www.nai.com

Network Associates is in de Benelux gevestigd in:

NL: Gatwickstraat 25, 1043 GL Amsterdam

BE: Building Buro & Design, Heizel Esplanada , B 43, 1020 Brussel.

Voor meer informatie gelieve contact op te nemen met:

Suzanne van Donge Benita Dreesen

Network Associates International BV Creative Strategies NV