Intershop enfinity in ASP-portfolio van KPN

Datum nieuwsfeit: 24-08-2000

Intershop enfinity in ASP-portfolio van KPN

Amsterdam, 24 augustus 2000 INTERSHOP Communications en KPN Telecom hebben een overeenkomst gesloten waarbij Intershop enfinity wordt opgenomen in de ASP-portfolio (Application Service Provider) van KPN.

INTERSHOP is leverancier van electronic commerce-applicatie software en oplossingen, waaronder Intershop 4.2 en Intershop enfinity.

KPN wil als ASP partner van Intershop haar klanten in staat stellen om tegen een vast bedrag per maand gebruik te maken van hoogwaardige software in een hoogwaardige omgeving. De klanten hoeven op deze manier geen hoge investeringen te doen in software licenties, hardware, beheer, opleiding en training personeel en complexe netwerken. Het ASP-model voorziet daarin doordat KPN de software aanbiedt vanuit een centraal beheerde locatie.

KPN streeft ernaar om op elk e-business-gebied de software van marktleiders aan te bieden aan haar klanten. De overeenkomst met Intershop past daarin , zegt Jimmy Wind, manager business line E-business KPN. Intershop wist als eerste een geavanceerd en volledig platformonafhankelijk e-commerce-systeem te ontwikkelen, dat dankzij de XML-, CORBA- en Java-technologie zich bij uitstek leent voor het ASP-model.

Enfinity is makkelijk te integreren met bestaande bedrijfssystemen en biedt alle flexibiliteit om in te kunnen spelen op de snelle ontwikkelingen binnen de e-commerce-bedrijfsmodellen.

Volgens Peter van Reijmersdal, directeur VRC Netshopping, distributeur in de Benelux van INTERSHOP, past het ASP-model naadloos in de filosofie van INTERSHOP die gericht is op het Sell Anywhere-principe en op volledige integratie met bestaande bedrijfsapplicaties. Door gebruik te maken van open standaarden bij de ontwikkeling van Intershop enfinity, komen we tegemoet aan de eisen en wensen van klanten en gebruikers die hun investeringen willen beschermen en tegelijkertijd niet om e-commerce heen kunnen. Wij worden daarin gesteund door onderzoekbureau Forrester Research, dat onze oplossingen prees voor hun integratiemogelijkheden, flexibiliteit en functionaliteit. Dankzij de overeenkomst met KPN komt Intershop enfinity nu beschikbaar voor een nieuwe groep bedrijven waarvoor het zelf investeren in hard- en software en beheer een te grote drempel vormt. KPN staat in deze overeenkomst garant voor hoogwaardige en probleemloze dienstverlening, zodat gebruikers zich volledig kunnen richten op hun kerntaken.

Digitaal fotomateriaal op aanvraag bij Lammers van Toorenburg PR beschikbaar.

INTERSHOP
INTERSHOP (Neuer Markt ISH) is één van 's werelds marktleiders op het gebied van e-commerce- verkoopsystemen voor business-to-business en business-to-consumer e-commerce-oplossingen. INTERSHOP heeft klanten en gebruikers onder de grootste telecommunicatiebedrijven en e-commerce service providers als Bell South, Concentric, Deutsche Telekom, France Télécom, Mindspring, AltaVista, , Swisscom, KPN Telecom en Telecom New Zealand. Ook grote ondernemingen kozen INTERSHOP als hun enterprise e-commerce-applicatie, waaronder Wolters Kluwer, Philips, Xerox, Bosch, Canon, Celestial Seasonings, Electronic Arts, Hewlett-Packard, Mercedes Benz en Silicon Graphics. Vandaag de dag is INTERSHOP wereldmarktleider op het gebied van Internet commerce-licenties met meer dan 20.000 installaties.

Voor meer informatie:

VRC Netshopping
Distributeur INTERSHOP Benelux, Billy Salezius
Gebouw Borchstaete Wildenborch 4, Diemen
tel.: 020 660 2415 e-mail: billy.s@intershop.nl

Lammers van Toorenburg PR Julia Vonno / Caroline de Zoeten Kosterijland 5, Bunnik

tel:030 6565 070

e-mail: (julia@lvtpr.nl) / (caroline@lvtpr.nl)

Voor meer informatie: www.intershop.nl