Bell & Howell neemt B & H Mailhandling SA/NV over

Datum nieuwsfeit: 25-08-2000
Bell & Howell Mail and Messaging Technologies neemt B & H Mailhandling SA/NV over

Zwanenburg, augustus 2000 - Bell & Howell Mail and Messaging Technologies heeft zijn distributie- en servicenetwerk in Europa verder verstevigd met de overname van het Belgische B & H Mailhandling SA/NV. De transactie werd op vrijdag 18 augustus 2000 afgerond en de overgenomen activiteiten zullen worden geïntegreerd in de bestaande Europese activiteiten van Bell & Howell. De synergie tussen B & H Mailhandling SA/NV en de Bell & Howell-dochteronderneming in Nederland zal ­ samen met de voorziene investeringen ­ bijdragen aan de verdere groei van Mail and Messaging Technologies in Europa.

Xavier Nissen, Managing Director van B & H Mailhandling SA/NV, zegt erover: "We zijn blij dat we bij Bell & Howell komen op een moment dat het assortiment steeds meer geavanceerde oplossingen en nieuwe apparatuur, software en diensten omvat."

Mike Muller, Managing Director van Bell & Howell Europe: "Bell & Howell heeft de afgelopen jaren een forse groei doorgemaakt en ik ben er zeer tevreden over dat Xavier Nissen en zijn team de krachten gaan bundelen met onze succesvolle Nederlandse dochter. Het nieuwe, geïntegreerde bedrijf in de Benelux bevindt zich in een uitstekende positie om te kunnen inspelen op alle veranderende behoeften van onze gewaardeerde klanten."

Ook Dr. Frank Gozzo, President/CEO van Bell & Howell Mail and Messaging Technologies, liet zich niet onbetuigd: "Deze recente overname is een duidelijk bewijs van onze continue inspanningen om ons aanbod producten en diensten verder uit te breiden, zowel in de Verenigde Staten als daarbuiten. Onze strategisch georiënteerde investeringen in R&D en onze overnamepolitiek geven onze klanten een duidelijk gevoel van zekerheid."

Bell & Howell Nederland b.v., Postbus 53, 1160 AB Zwanenburg. Telefoon: 020 - 4073530, fax: 020 - 4073535

Over Bell & Howell
Bell & Howell - met haar hoofdkantoor in Skokie, Illinois (VS) - is een leidende aanbieder van informatieoplossingen en diensten aan ondernemingen in de hele wereld. Alle divisies zijn gericht op het bewerken van informatie door middel van software en dienstverlening, waardoor klanten effectiever en efficiënter kunnen opereren.
Bell & Howell Mail and Messaging Technologies levert en ontwikkelt oplossingen die gericht zijn op bedrijven met een hoge verzendingsproductie, zoals financiële instituties, bedrijven die creditcards verwerken, telecommunicatie- en verzekeringsbedrijven, nutsbedrijven, direct mailers en dienstverlenende bureaus. Deze bedrijven bewerken hun dagelijkse mailings (zoals mededelingen en facturen) tot doelgerichte documenten en elektronische communicatie. Het bedrijf biedt haar klanten een reeks geïntegreerde systeem- en serviceoplossingen. Hiertoe behoren ook gegevensbewerkings- en databasegestuurde couverteersoftware, snelle couverteer- en sorteersystemen en uitgebreide service, ondersteuning en financierings- mogelijkheden. Nadere informatie over the Bell & Howell Company is beschikbaar op de website: www.bellhowell.com.

Redactionele informatie: Ref.: Pb0700 Influx PR - Margienke Bos/Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 - 366 3034, fax: 055 - 360 2661, e-mail: (prinflux@cs.com). www.influx-pr.com