Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 25-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 25-08-2000 1e Persbericht 25 augustus 2000

Politieberichten

Eindhoven: Beroving
Donderdagmiddag rond 15.00 uur is een 20- jarige vrouw uit Eindhoven van haar GSM beroofd. Zij fietste over de Fransebaan en belde met haar GSM. Plotseling voelde ze een harde klap op haar hoofd en zag dat een jongen de GSM vastpakte. Hij trok er hard aan, doch zij wist haar GSM te behouden. Direct daarop gaf de jongen een trap tegen haar fiets waardoor ze ten val kwam. Ze liet daarbij de GSM uit haar handen vallen. De jongen pakte deze op en rende hard weg richting Normandielaan.

Eindhoven: Fraude / bedrog
Donderdagavond om 19.15 uur is op de Insulindelaan een 25- jarige vrouw uit Helmond aange-houden. De vrouw had daar bij een benzinepompstation getankt en wilde met een creditcard betalen. Bij controle bemerkte de pompbediende dat de creditcard vals was. Hij waarschuwde de politie. De vrouw is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Bromfietscontrole
Donderdag tussen 18.00 uur en 22.30 uur is op de Europalaan een bromfietscontrole gehouden. 70 bromfietsers kregen een proces-verbaal: 41 geen helm, 8 negeren van roodlicht, 10 geen bromfietscertificaat, 5 oranje plaat voeren in plaats van gele, 1 jonger dan 16 jaar, 2 geen verzekering en 3 voor andere strafbare feiten.

Eindhoven: Alcohol
Vrijdagmorgen om 2.40 uur is op de Dommelstraat een 49- jarige automobilist uit Veldhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 1,10 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur en een proces-verbaal. Vrijdagmorgen omstreeks 3.20 uur zag een politiesurveillance een auto slingerend over de A2 rijden. Bij controle bleek de 32- jarige automobiliste uit Eindhoven gedronken te hebben. Zij weigerde haar medewerking te verlenen aan het onderzoek. Haar rijbewijs is ingevorderd. Zij kreeg een rijverbod van 13 uur en een proces-verbaal. Vrijdagmorgen om 3.06 uur is op de Boschdijk een 29- jarige fietser uit Eindhoven aange-houden. Kort daarvoor was hij op de kruising Boschdijk Zernikstraat, komende uit de richting Nieuwe Fellenoord, in aanrijding gekomen met een personenauto. Kort na de aanrijding reed de personenauto weg. Bij controle bleek de fietser gedronken te hebben. Hij blies 1,50 promille. Hij kreeg een proces-verbaal. Door getuigen werd het kenteken genoteerd. De politie stelt een onderzoek in naar de automobilist.

Eindhoven: Beroving
Vrijdagmorgen om 4.30 uur is op de Marconilaan een 24- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij met een medeverdachte op de Kruisstraat een 20- jarige automobilist uit Helmond van zijn portemonnee beroofd. De Helmonder had de hem onbekende mannen een lift gegeven van de Boschdijk naar het Marconiplein. Daar moest de Helmonder stoppen. De man die voorin zat doorzocht daarop de auto en nam de portemonnee van de Helmonder weg. De Helmonder nam dat niet en pakte zijn portemonnee vast. Direct daarop dreigde de man die achterin zat de Helmonder met een steekvoorwerp en riep laat los. Vervolgens werd de Helmonder gedwongen door te rijden. Gekomen op de Marconilaan kon de Helmonder zijn voertuig voor een politieauto tot stilstand brengen. Hij riep naar de politie dat hij beroofd en bedreigd werd door de twee inzittenden. Direct daarop sprongen de mannen uit de auto en liepen weg. De 24- jarige Eindhovenaar kon worden aangehouden. De man verzette zich hevig. Zijn maat wist te ontkomen. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Diefstal fiets
Vrijdagmorgen om 6.15 uur zijn op het 18 Septemberplein twee mannen, 19 en 20 jaar, uit Zeeland en Lochem aangehouden. Even daarvoor hadden zij een fiets gestolen vanaf de Neckerspoel. De gewaarschuwde politie trof hen met de gestolen fiets aan.

Valkenswaard: Aanrijding met gewonde
Donderdagmiddag omstreeks 17.30 uur raakte bij een aanrijding op de Valkenierstraat een 6- jarige meisje uit Valkenswaard gewond. Een 35- jarige automobiliste uit Valkenswaard reed daar, komende uit de richting Europalaan. Zij week daar uit voor een tegenligger en kwam daarbij gedeeltelijk op de fietsstrook. Zij passeerden daarbij twee kinderen die op het trottoir stonden. Plotseling hoorde zij een klap en zag dat er een meisje op de rijbaan lag. Het meisje is overgebracht naar het St. Josephziekenhuis.

Hapert: Alcohol
Vrijdagmorgen omstreeks 2.30 uur is op de Hoeven een 29- jarige automobilist uit Eindhoven gecontroleerd. Hij bleek gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het adem-analyseapparaat 0, 80 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 2uur en een boete van fl. 400,- opgelegd.

Best: Alcohol
Vrijdagmorgen om 4.05 uur is op de A58 een 27- jarige automobilist uit s Hertogenbosch aangehouden. Even daarvoor was hij met zijn auto tegen de vangrail gereden en in de berm tot stilstand gekomen. De man weigerde zijn medewerking aan het onderzoek. Hij kreeg een rijverbod van 6 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Tegen man is proces-verbaal opgemaakt.

Mierlo: Inbraak uit bedrijf
Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Margrietsraat. Toegang tot het pand werd verkregen na vernieling ruit aan de voorzijde. Vermoedelijk werden er enkele kratjes bier wegge-nomen.

Hapert: Diefstal goederen en aanhangwagen
Vrijdagmorgen omstreeks 10.15 uur bleek bij controle dat er een aanhangwagen, 70 platen betonflex, 2,5 x 1,25 en 50 balken van 2 en 3 meter verdwenen waren van een terrein aan de Castersedijk. Toegang tot het terrein werd verkregen na verbreking van het slot toegangshek. In dezelfde nacht werd er een landbouwtractor vanaf een ander bedrijf aan de Castersedijk wegge-nomen. De tractor werd later op de morgen onbeheerd aangetroffen op een doodlopende zandpad aan de Casterensedijk. Vermoedelijk heeft men bovenstaande goederen met de tractor vervoerd.

Bladel: Diefstal auto
Tussen donderdagavond 22.00 uur en vrijdagmorgen 7.15 uur is er vanaf de Leemskuilen een grijze personenauto, Opel Kadett HB, gekentekend YH-46-ZX, gestolen.

Gemert / Laarbeek: Fietskijkdag
Op zaterdag 2 september 2000, wordt tussen 10.00 uur en 16.00 uur, een fietskijkdag gehouden aan het politiebureau, Komweg 45 te Gemert. Er staan aan het politiebureau een hoeveelheid gestolen fietsen, waarvan de eigenaar niet te achterhalen is. Belangstellenden kunnen op zaterdag 2 september a.s. komen kijken of hun verloren fiets erbij staat. Men dient wel gege-vens van de verloren fiets mee te brengen.