Intentia implementeert ERP bij Brink International

Datum nieuwsfeit: 25-08-2000

Intentia implementeert ERP-oplossing bij Brink International

Europa's grootste trekhakenfabrikant vertrouwt bedrijfskritische processen toe aan Movex

ERP-groeibedrijf versterkt positie in Nederlandse automotive-markt

Gent - Eindhoven, augustus 2000 - Intentia Benelux N.V. maakt bekend een overeenkomst te hebben gesloten met het bedrijf Brink International B.V. voor de implementatie van zijn ERP-oplossing Movex. Het project omvat toepassingen voor financieel beheer, COM (Customer Order Management), logistiek en inkoop. Brink neemt tevens de e-business-oplossing van Intentia in overweging. De Movex-omgeving moet het bestaande bedrijfssysteem vervangen en zal geïntegreerd worden met andere systemen. De totale overeenkomst vertegenwoordigt een waarde van 0,7 miljoen Euro.

Brink International B.V. is in Europa de grootste fabrikant van auto-trekhaken en bijbehorende bekabelingssets. Het bedrijf heeft onder meer vestigingen in Nederland, Denemarken en Duitsland en telt circa 800 medewerkers. Brink rekent alle grote en middelgrote bedrijven in de Nederlandse automobielsector tot zijn klanten.

Brink begon eerder dit jaar de markt van de geïntegreerde bedrijfsoplossingen te verkennen, op zoek naar een vervanger voor zijn legacy-systeem. Dit bestaande systeem voldeed helemaal niet meer aan de eisen van een modern en competitief bedrijf. Brink was al gauw overtuigd van de kwaliteit van de Intentia-oplossing en de know-how van het bedrijf.
Een van de voornaamste redenen om met Intentia in zee te gaan, was dat zij als enigen een 'preload automotive'-versie van hun software konden leveren (voor meer info hierover, zie onderaan dit persbericht). In Movex Automotive is een aanzienlijk deel van de functionaliteit waaraan een bedrijf in de automotive-sector behoefte heeft, reeds ingebouwd. Anderzijds vielen ook de bedrijfscultuur van Intentia en het feit dat het bedrijf zijn eigen consultants heeft, die het product dus door en door kennen, in goede aarde.

Intentia bouwt voor Brink een bedrijfsoplossing gebaseerd op zijn pakket voor geïntegreerd bedrijfsbeheer Movex. Deze oplossing zal in eerste instantie bestaan uit de Movex-modules FAM (Financial Administration Management), COM (Customer Order Management), MPM (Material and Production Management), SMS (Sales and Marketing System) en aankoop.

Het systeem moet op 31 december 2000 volledig operationeel zijn en op 1 januari 2001 in productie gaan. Zodra de eerste stap gezet is, zal Brink een aantal andere mogelijkheden gaan evalueren. Zo overweegt het bedrijf van internet gebruik te gaan maken voor het uitbreiden van de communicatie. Daarnaast denkt men aan een webshop waar afnemers bestellingen kunnen doen.

Voorts wil Brink de data van zijn CAD-systeem koppelen aan gegevens in Movex. Hiertoe zal er een koppeling gemaakt worden tussen Movex en de Workflow Management-oplossing voor het CAD-systeem, DocAssist Software.

Over Movex Automotive

Intentia is de bedenker van het Movex Industry Application Concept, een systeem van sectorgerichte Movex-implementaties voor specifieke industriële applicaties.
De eerste industriële applicatie die deze verbeterde implementatie biedt, is Movex Automotive, speciaal ontworpen voor de automotive-sector. De nieuwe methode, Configured Industry Application, garandeert Intentia's klanten binnen de automotive-sector sterke prestatieverbeteringen voor zelfs de meest complexe implementaties. Proefprojecten tonen aan dat Intentia met de nieuwe methodologie in staat is de implementatie-tijden met 50% terug te schroeven.

Intentia gelooft vast dat de gemiddelde implementatieduur kan teruggebracht worden naar periodes van vier tot zes maanden, in vergelijking met de periodes van acht tot twaalf maanden die nu als norm gelden. Intentia implementeert Movex Automotive op dit ogenblik op diverse sites in Nederland en België.

Het belangrijkste nieuws is dat het bedrijf zijn klanten nu naast gepreconfigureerde functionaliteit nu ook gepreconfigureerde bedrijfsprocessen, gebaseerd op best practice-ervaringen, kan bieden. Alle business flows, gaande van EDI, leveringsplanningen, JIT, en Kanban en alle andere concepten die van belang zijn in de automotive sector, zitten standaard in Movex Automotive. Dat betekent dat zowel Intentia als zijn klant minder tijd en inspanningen in een project moeten steken.

Daarnaast worden implementaties ook beter voorspelbaar op het gebied van resources en kosten. Het nieuwe concept biedt dus flink verbeterde snelheid en zekerheid zonder compromissen. De voornaamste reden hiervoor is dat Intentia erin geslaagd is te snoeien in het aantal variabele en onvoorspelbare factoren die voorkomen binnen alle implementatie-projecten.

Over Intentia International AB

Gedurende de laatste jaren heeft Intentia International AB (XSSE: INT B) zich geconcentreerd op het ontwikkelen van oplossingen voor de nieuwe uitdagingen waarmee bedrijven vandaag geconfronteerd worden.

Intentia heeft zijn productaanbod laten evolueren van een traditioneel ERP systeem naar een complete e-collaboration-oplossing die alle aspecten van de Nieuwe Economie omvat.
Het bedrijf kan het succes van zijn klanten in de Nieuwe Economie verzekeren door hen de Movex© e-collaboration-oplossing aan te bieden samen met de beproefde Movex©-applicaties voor Customer Relationship Management (CRM), Supply Chain Planning (SCP) en Business Performance Management (BPM).

Intentia bevindt zich in de ideale positie om in te spelen op de marktnoden die zullen ontstaan. De meer dan 3000 medewerkers zetten zich dag na dag in om de meer dan 3500 klanten in meer dan 40 landen van dienst te zijn.

Intentia Benelux heeft vestigingen in
Intentia Belux N.V. is gevestigd aan de Rooigemlaan 532, 9000 Gent, België. Tel.: +32(0)9-236.16 36 Fax: +32(0)9-236.16.04. Intentia Consulting Netherlands B.V. is gevestigd aan de Luchthavenweg
13, 5657 EA Eindhoven Tel : +31(0)40-29.25.400 Fax +31(0)40-29.25.410
Meer over Intentia en de nieuwste ontwikkelingen, vindt u op www.Intentia.com

Redactie:
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, Benita Dreesen of Delphine de la Kethulle - Streekbaan 196, 1800 Vilvoorde, België
Tel.: +32(0)2-267.41.60, Fax: +32(0)2-267.12.89, E-mail: delphine@creative-strategies.be

Intentia, Intentia International, Movex, NextGen® the Intentia logo are trademarks or registered trademarks of Intentia International AB in Sweden and in other countries.