Sport1 hoofdsponsor Haagsche Rugby Dagen

Datum nieuwsfeit: 25-08-2000

Sport1 hoofdsponsor Haagsche Rugby Dagen

Amsterdam, 11 augustus 2000

Sport1, een van de themakanalen van UPCtv, sponsort de Haagsche Rugby Dagen, die plaats vinden op vrijdag 25 tot en met zondag 27 augustus 2000. Er wordt gestreden om de Paul Bechet wisselbeker, genoemd naar de grondlegger van de Haagsche Rugby Cub.

De sponsorovereenkomst vestigt de aandacht op de uitgebreide verslaggeving die Sport1 doet op het gebied van rugby. Wekelijks komt deze tak van sport uitgebrteid aan bod, onder andere door de volgende programma's:

6-Nations Rugby

Rugby competitie waarin Engeland, Frankrijk, Ierland, Italië, Schotland en Wales deelnemen. In dit nieuwe millennium heeft nieuwkomer Italië zich aangesloten bij het voormalige, wereldberoemde 5-Nations toernooi, het oudste rugby toernooi van de wereld.

The World of Rugby Show

Wekelijks magazine programma met samenvattingen en reportages van alle belangrijke rugbywedstrijden van de competities in zowel het Noordelijk als Zuidelijk halfrond, waaronder natuurlijk Zuid-Arika, Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast achtergrondverhalen over spelers en landen en andere items die interessant zijn voor rugby liefhebbers.

Bovendien worden de rechten op uitzending van verschillende wedstrijden op incidentele basis verworven.

Over Sport1

Sport1 is een van de acht themakanalen die UPCtv aanbiedt aan exploitanten van kabel- en satelliettelevisie in Europa. UPCtv, een onderdeel van UPC, houdt zich bezig met het ontwikkelen van themakanalen, en is gevestigd in Amsterdam.

Op Sport1 komen zowel bijzonder populaire sporten aan bod, alsook sporten die niet of nauwelijks worden uitgezonden op andere zenders, maar heel populair zijn bij specifieke groepen sportfans.

De afgelopen maanden zond Sport1 topevenementen uit zoals de Amstel Cup en dagelijks live de Tour de Suisse wielerronde. Daarnaast werd uitgebreid aandacht besteed aan de Nederlandse Finale Korfbal en worden alle tournamenten van de PGA European Tour golf rechtstreeks uitgezonden.

Andere takken van sport die aan bod komen zijn auto- en motorsport, tennis, tafeltennis, worstelen, triatlon, rugby, boksen, turnen, wedstrijdzeilen, paardensport en nog veel meer.

Sport1 wordt op dit moment in Nederland als onderdeel van UPC's PlusTV aangeboden aan kabelabonnees in Amsterdam en omgeving, Hilversum, Zaanstad en Purmerend, en in Friesland, Gelderland, Noord-Brabant en Flevoland. Binnenkort worden nieuwe distributieovereenkomsten gesloten, waarmee het totale potentiële bereik op meer dan 3,2 miljoen huishoudens komt.

Tevens is Sport1 beschikbaar op het kabelnet van UPC Belgium in Leuven en UPC Telekabel in Wenen (Oostenrijk).

Over UPCtv

UPCtv, gevestigd in Amsterdam, is de ontwikkelings-, marketing- en distributietak voor nieuwe televisiekanalen van UPC, United Pan-Europe Communications. Het algemene concept van UPCtv bestaat uit het opzetten van hoogwaardige themakanalen die aan kabelmaatschappijen en satellietexploitanten in heel Europa worden aangeboden. UPCtv ontwikkelt themakanalen zodat kabel- en satellietbedrijven in Europa hun abonnees tegen een redelijke prijs meer keuze kunnen bieden met kwalitatief hoogwaardige televisiekanalen. In 1999 heeft UPCtv vanuit Nederland zes nieuwe kanalen gelanceerd die in een aantal Europese landen aangeboden worden: Extreme Sports Channel (een joint venture met Extreme Group), Film1, Club, Sport1, Avante and Reality TV (een joint venture met Zone Vision). In 2000 zijn Innergy en Expo 24x7 van start gegaan.

Voor meer informatie over UPCtv kunt u contact opnemen met:

Robert Briel, Head of International Press & PR UPCtv, telefoon: 020-7788845 of 06-51347466, e-mail: (rbriel@upctv.com)