Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 08.50 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 25-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 08.50 uur
Snelheidscontroles

ZEIST/DE BILT Donderdagmorgen 24 augustus werd op de Amersfoortseweg (N237) een snelheidscontrole gehouden. Tussen kwart over negen en kwart over tien werden 236 voertuigen gecontroleerd. De politie kon geen overtredingen constateren. Op de Amersfoortseweg geldt een maximum snelheid van 80 km/u.

Later op de morgen werd er tussen half elf en twaalf uur weer gecontroleerd. 585 voertuigen passeerder de controlepost. Dit keer moest de politie 10 bestuurders bekeuren voor het overschrijden van de maximum snelheid. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 106 km/u.

In de Bilt werd op de Utrechtseweg een controle gehouden tussen kwart over negen en kwart over twaalf. Tijdens de controle passeerden 915 voertuigen de radarpost. De politie schreef voor 42 bestuurders een bekeuring uit voor te hard rijden. Op de Utrechtseweg geldt een maximum snelheid van 80 km/u. Een bestuurder reed met 133 km/u langs de radarpost.

Rijden onder invloed

ZEIST Tijdens de surveillance zag de politie vrijdagochtend 25 augustus een voertuig rijden waarvan zij het vermoeden had dat de bestuurder gedronken had. Omstreeks half twee werd het voertuig op De Dreef aan de kant gezet. De 46-jarige bestuurder uit Zeist had inderdaad gedronken en werd meegenomen naar het bureau. Hier bleek uit de ademanalyse dat hij 0,8 promille alcohol in zijn bloed had. De man is met een rijverbod van twee uur en een bekeuring van 400,= naar huis gestuurd.