Politiebericht Flevoland: dodelijk ongeval A6 bij Emmeloord

Datum nieuwsfeit: 25-08-2000

Politiebericht Flevoland: Emmeloord 25-08-2000 Dodelijk ongeval A6 bij Emmeloord
Stafdienst Communicatie, H. Demmers 0320-277746 of 06-533375

Dodelijk verkeersongeval op de A6
EMMELOORD Een 72-jarige bestuurster uit Kampen van een brommobiel (autootje met 45 km bordje) is hedenmiddag om het leven gekomen bij een verkeersongeval op de A6 onder Emmeloord, op de rijbaan richting Lemmer. Een 81-jarige inzittende eveneens uit Kampen heeft daarbij onbekend letsel opgelopen.

Oorzaak ongeval: De met geringe snelheid rijdende brommobiel, hoort niet op de snelweg, werd te laat opgemerkt door een achteropkomende vrachtwagen met aanhangwagen bestuurd door een 21-jarige man uit Rijswijk (Gld.). Hij probeerde naar links uit te wijken maar werd op dat moment ingehaald door een personenauto. De vrachtwagen kon daarom de brommobiel niet meer ontwijken en raakte daarbij ook nog de inhalende personenauto (alleen materiele schade).